کد خبر: 298087
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
پنجمین نشست مجازی انجمن داستان صبا برگزار شد

پنجمین نشست انجمن داستان صبا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، عصر روز شنبه چهاردهم تیرماه 1399، هم‌زمان با روز قلم پنجمین نشست مجازی انجمن داستان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان، میزبان جمعی از اعضا مراکز کانون شهرستان اهواز، کارشناس آفرینش‌های ادبی، مسئول انجمن داستان صبا و مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود.

در این نشست با اشتراک‌گذاری داستان‌های نوجوانان کانونی آغاز شد و در ادامه علی خانمرادی، نویسنده، مدرس و منتقد فعال حوزه‌ی داستان و مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام که به‌عنوان میهمان ویژه در این نشست حضور داشت؛ به نقد و بررسی آثار پرداخت.

خانمرادی در ابتدا بر کسب تجربه‌های زنده و نو توسط نوجوانان در خلق آثار ادبی تأکید کرد و گفت: نوجوانان در آثار ادبی باید به نام‌گذاری آثار خود اهتمام ویژه داشته باشند.

او افزود: نحوه‌ی استفاده از زبان معیار و بیان تفاوت ساده‌نویسی با محاوره نویسی نکته‌ی دیگری است که نوجوانان در نگارش اثر ادبی خود باید رعایت کنند.

مدرس کارگاه‌های داستان‌نویسی در ادامه بر آشنایی‌زدایی در داستان، لزوم خلاقیت در ایده پردازی و رعایت تناسب میان لحن و شخصیت تأکید کرد.

خانمرادی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نوجوانان شرکت کننده در این نشست مجازی، سنجش ظرفیت داستان کوتاه، شاخصه‌های آغاز، میانه و پایان داستان کوتاه و لزوم رعایت روابط علت و معلولی در داستان‌های تخیلی را ضروری دانست.

گفتنی است: انجمن‌های ادبی مجازی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، فعالیت‌های خود را به شکل تخصصی، هر دو هفته یک‌بار، در دو بخش شعر و داستان به‌صورت مجزا برای اعضا دختر و پسر برگزار می‌کنند.

تلاش برای تولید آثار فاخر در کنار نقد سازنده‌ی آثار با حضور نویسندگان و منتقدان برجسته و صاحب‌نظر بخشی از اهداف برگزاری این کارگاه‌ها اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =