ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی در قاب سیمای گلستان

سیمای گلستان دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها در بخشی از برنامه تلویزیونی با عنوان «حالا حرکت» به موضوع قصه، قصه‌گویی و ترویج فرهنگ آن می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، «حالا حرکت» عنوان برنامه ایست که در سیمای گلستان ویژه رده سنی نوجوان تهیه و تولید می شود که از ابتدای تابستان و با استفاده از ظرفیت قصه‌گویی اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان و ضبط آن در مراکز، ضمن رقم زدن برنامه‌ای پرمحتوا برای بینندگان خود، به ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی می‌پردازد.

همچنین در بخش دیگری کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری گلستان بعنوان کارشناس این برنامه به بیان فواید قصه و قصه‌گویی و اهمیت آن در رشد ذهنی و روانی کودکان و نوجوانان صحبت می‌کنند.

ترویج فرهنگ قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان در بین والدین، ترویج مفاهیم اخلاقی ودینی از طریق قصه و نهادینه کردن این مفاهیم بصورت غیرمستقیم، ارتقاء آگاهی کودکان و نوجوانان در خصوص چگونگی برقراری روابط اجتماعی، تقویت شادابی و روحیه کودکان از طریق گفتن قصه‌های شاد و امیدبخش و ... از اهداف اصلی مشارکت کانون در ساخت این برنامه می‌باشد.

گفتنی‌است برنامه حالا حرکت دوشنبه‌ها ساعت۱۹ و چهارشنبه ساعت۱۱:۳۰ از سیمای سبز گلستان پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =