کد خبر: 298128
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
بازدید 196
ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی کانون گیلان تا ۲۱ تیرتمدیدشد

زمان ثبت‌نام ۱۴ کارگاه‌ مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برای پاسخ‌گویی به استقبال مخاطبان، تا ۲۱ تیر ماه تمدید شد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این درحالی‌است که کارگاه «پرورش صدا و کلام در قصه‌گویی» با حضور شهربانو مشکبیدحقیقی و با تکیه برسه موضوع محوری تسلط برواژگان و یافتن اختلالات یادگیری ازطریق قصه‌گویی، آگاهی نسبت به کارکرد واژه‌ها و یافتن اختلالات یادگیری از طریق قصه‌گویی وهم‌چنین، افزایش توانایی‌های مخاطب در فراگیری به‌پیش‌خواهدرفت.

تدریس کارگاه « آموزش گویندگی» را سجاد مرادی برعهده دارد و ارتقای قدرت بیان، آشنایی با انواع سخن وگفتار، افزایش کیفیت صدا، لحن و بیان فراگیران، از اولویت‌های برپایی این کارگاه به شمار می‌رود.

سجاد مرادی هم‌چنین، هدایت کارگاه «مهارت های ارتباطی در فضای مجازی نوجوان» را برعهده خواهدداشت و به آموزش شیوه‌های استفاده درست و سازنده از فضای مجازی خواهدپرداخت.

کارگاه«آموزش داستان نویسی» را نیز آناهیتا آروان به پیش‌خواهدبرد و توان‌مندسازی مخاطبان در این زمینه  را درسایه آموزش ساختارهای داستان‌نویسی به مخاطبان، برعهده‌خواهدگرفت.

کارگاه مجازی «راز دنیای ناشناخته نجوم» نیز با حضور صغری قامتی‌مقدم برگزارمی‌شود و آشنایی با علم نجوم و فضای پیرامون، منظومه شناختی، جدول مقایسه سیارات منظومه شمسی، ستارگان، صورفلکی، سیارک‌ها، ستاره‌های دنباله‌ها و..... ازموضوع‌های محوری این کارگاه محسوب‌می‌شود.

کارگاه «آموزش شعر» نیز به مأنوس‌سازی و آگاهی افزون‌تر مخاطبان نسبت به جایگاه و ظرایف پیدا و پنهان شعرخواهد پرداخت و در سایه فعالیت‌های گروهی، گام‌به‌گام  و با حضور«‌پونه نیکویی» برگزارمی‌شود.

«کارگاه آموزش نمایش‌نامه‌نویسی» نیز با هدف آشنایی با پیشینه و مراحل نگارش  نمایش‌نامه، آشنایی با اصول و مبانی نمایش‌نامه‌نویسی، آگاهی از مقوله ایده، آشنایی با ساختار در نمایش‌نامه و... با حضورعلیرضا پارسی برگزارخواهدشد.

آگاهی از مبانی هنرهای تجسمی و درک درست از آن، به‌کارگیری سطح، حجم و خط در نقاشی  آموزش دید هنری، خوب دیدن، اجرای نقاشی با موضوع حیوانات، ایجاد پازل‌های رنگی بر اساس محتویات ذهنی و دیداری، از مباحثی است که در کارگاه «آموزش نقاشی» و با حضور هلاله حسن‌زاده برگزارمی‌شود.

«خوانش متون ادبی گیلکی شیون‌خوانی»، از کارگاه‌هایی است که با حضور غلامرضا اکبرزاده برپا شده و آشناسازی مخاطبان با متون گیلکی و فولکلور گیلان به عنوان ادبیات بومی محلی  و فراهم‌سازی زمینه‌های خوانش درست متون گیلکی، شناخت مفاخر و سردمداران ادبیات گیلکی و تشریح  وزن عروضی در زبان گیلکی را در دستور کاردارد.

آشنایی با تاریخچه‌ و مفهوم عکاسی، شناخت انواع دوربین، آگاهی با ایده‌های عکاسی، معرفی مهم‌ترین سبک‌های عکاسی، موضوع‌یابی، کادر بندی و تمرین برای تقویت خلاقیت، ایده‌پردازی از محورهای اساسی کارگاه «آموزش عکاسی» با هدایت سیده مریم حسینی محسوب‌می‌شود. 

کارگاه «آموزش بازیگری» نیز ازجمله کارگاه‌هایی است که با هدایت منیژه واحد  تشکیل شده و به مباحثی چون: آشنایی با ارکان بازیگری، زبان بد، تقویت بیان ذهن، احساس، تخیل در سایه تمرین‌های فردی و گروهی می‌پردازد.

کارگاه مجازی «چگونه قصه بگوییم ؟» نیز با هدایت تکتم‌عربان، اهمیت قصه‌گویی، چگونگی انتخاب و طراحی قصه، نقش و اهمیت زبان بدن و شیوه‌های بهره‌گیری از ابزار در قصه‌گویی را موردتوجه قرارخواهدداد.

«آشنایی با ارکان قصه‌گویی» نیز با حضور الهام‌کمال‌پور به‌پیش‌خواهدرفت و به مباحثی چون: قصه گویی چیست و با توجه به چه چیزی می توانیم قصه بگوییم؟، توجه به مخاطب و توان‌مندی‌های قصه‌گو و درعین‌حال تبیین و تشریح اهمیت زمان و مکان قصه‌گویی می‌پردازد.

«خودباوری؛ویژه اعضای نوجوان» عنوان کارگاهی است که با حضور سیده‌هاجر اکبری برپاشده و با اجرای فعالیت‌هایی همچون: نشانی، بامن آشناشو، خودِارزش‌مند من، با خوت حرف بزرن، توان‌مندی و هفته‌های مثبت‌ من به در افزایش‌توان‌مندی‌های نوجوانان ایران اسلامی نقش‌آفرین‌خواهدبود.

 «کارگاه آموزش سرود» نیز با هدایت و راهنمایی منیژه واحد  برپامی‌شود و توان‌مندسازی مخاطبان در این زمینه در دستور کار برنامه‌ریزان و مدرس این کارگاه آموزش مجازی قراردارد.

یادآورمی‌شود،  ثبت نام برخط (آنلاین) ۱۴ کارگاه  مجازی از ۵ تیرماه ۱۳۹۹ کلیدخورد و مخاطبان با مراجعه به سایت gilan.kpf.ir  می‌توانند  نسبت به ثبت‌نام اقدام  و از آموزش‌های هدف‌مند مدرسان و مربیان  کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان بهره‌مندشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =