عکاسی هنر بیان افکار و احساسات است

مامک یحیی پور، رئیس گروه هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقد است؛ عکاسی مانند هر وسیله بیانی دیگری زبان خاص خودش را دارد و آموختن این زبان به ما کمک می‌کند تا از طریق عکس‌هایی که می‌گیریم احساسات، افکار و جهان پیرامون خود را برای دیگران (مخاطبان) بیان کنیم.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، یحیی پور که در ششمین کارگاه مجازی انجمن عکاسان نوجوان استان خوزستان سخن می‌گفت با بیان این مطلب افزود: برای دستیابی به یک عکس خوب ابتدا باید اصول را که از اهمیت زیادی در خلق یک اثر هنری برخوردار دارد به‌خوبی فرا گرفت.

او با تأکید بر این‌که بدون دانستن قواعد و اصول، نوآوری و خلاقیت امکان ندارد اضافه کرد: گاه نوآوری در «نگاه عکاس» اتفاق می‌افتد گاه در «تکنیکی» که برای عکس به کار می‌برد و اندیشه تازه‌ای که به بیننده منتقل می‌کند و باید به خاطر داشته باشیم آنچه بیشترین تأثیر را در بالا بردن سواد بصری ما دارد، دیدن و جستجو کردن موشکافانه است.

رئیس گروه هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوب دیدن و زیاد مطالعه کردن را از نکات مهم در خلق ایده‌های ناب دانست و توضیح داد: ایده یابی و پرورش ایده، قدم اول برای هر فعالیت هنری است که «تخیل» منشأ آن است و آنچه تخیل را پرورش می‌دهد مشاهده و دیدن «جستجوگرانه» است و پس از تلفیق آن با مهارت و تکنیک می‌تواند نمودی خلاقانه پیدا کند.

ششمین کارگاه مجازی (انجمن عکاسان نوجوان استان خوزستان) در حالی نیمه دوم تیرماه با مشارکت ۷۲ عضو نوجوان دختر و ۲۷ عضو نوجوان پسر برگزار شد که حوری داودی مدرس عکاسی و کارشناس آفرینش‌های هنری کانون استان سیستان و بلوچستان میهمان ویژه این نشست بود.

وی در این نشست نوجوانان را با موضوع‌های سوژه یابی در عکاسی همچون، فکر کردن در مورد موضوعات مختلف و یادداشت‌برداری، تبدیل متن نوشتاری به سوژه عکاسی، توجه به تأثیر سوژه بر مخاطب، تکنیک پیدا کردن سوژه، تازه و بکر بودن سوژه، میزان اهمیت سوژه در عکاسی، قرارگیری سوژه در مکان مناسب، اهمیت نور و چشم‌انداز در عکاسی، تبدیل سوژه‌های معمول به غیرمعمول آشنا کرد.

و این نشست مجازی با ارائه نمونه عکس برای تفهیم بهتر موضوع و نقد و بررسی آثار عکاسی اعضا توسط مدرس کارگاه پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =