کد خبر: 298153
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
انجام رصد تحقیقاتی در مرکز تخصصی علوم کانون

سیده لیا کاظمی و مریم قاسم زاده به سرپرستی محمد امین پاسلازاده از اجرام آسمانی، سحابی ها و کهکشان ها تصویر برداری و داده گیری کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ آماده سازی دو عضو نوجوان مرکز تخصصی علوم  ویژه مسابقات کشوری نجوم دانش آموزی با راهنمایی محمد امین پاسلار زاده دبیر کل آکادمی فیزیک و نجوم بندرعباس در رصد خانه آفرینش کانون انجام شد.
سیده لیا کاظمی و  مریم قاسم زاده دو عضو نوجوانی که از استان هرمزگان در بخش رصد و عکاسی از اجرام آسمان شب شرکت کرده اند؛ جهت ثبت اثر و داده گیری در رصدخانه آفرینش حضور یافتند.
در این رصد سیده لیا و مریم از اجرامی  همچون خوشه های کروی ستاره ایی، سحابی ها و کهکشان ها تصویر برداری و داده گیری کردند.
 این رصد تحقیقاتی به سرپرستی محمدامین پاسلارزاده طراح و مجری رصد خانه آفرینش؛ با هدف تصویر برداری و داده گیری از چند جرم اعماق آسمان برنامه ریزی شده بود.
به گفته محمد صالح صمصام پور کارشناس بخش رصدخانه آفرینش با توجه به شیوع بیماری کرونا این رصد تحقیقاتی با رعایت کامل پروتکل ها و اصول بهداشتی انجام شد.  
وی اظهار داشت: امیدواریم  بزودی با بهبود شرایط و برداشته شدن محدویت های اعمال شده، ناشی از شیوع بیماری کرونا شاهد رصدهای شبانه ویژه عموم باشیم.
شایان ذکر است بزودی و با اتمام این رصد تحقیقاتی که در دو شب انجام خواهد شد داده ها و تصاویر تحقیقاتی این دو عضو نخبه استان منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =