برای شکوفایی استعدادها و عمق‌بخشی به شادی‌ها و لبخندها، از خودمان شروع کنیم

زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس در نشست مجازی ویژه روز ادبیات کودک و نوجوان که با حضور بیوک ملکی، شاعر، نویسنده و تصویرگر کتاب کودک و نوجوان در شیراز برگزار شد گفت: برای شکوفایی استعدادها و عمق‌بخشی به شادی‌ها و لبخندها، بایداز خودمان شروع کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، افتخاری روز ۱۸ تیر را تلنگر عمیقی دانست برای همه آن‌هایی که در مقوله‌ی کار فرهنگی برای کودکان ونوجوانان فعالیت می‌کنند.
مدیر کل کانون فارس در ادامه گفت:  این روز فرصتی است تا روز ملی ادبیات کودک و نوجوان را میان کتاب‌های کتابخانه، روی میزهای رنگی و در لبخند شاد اعضای خوب مراکز کانون گرامی بداریم و یادمان باشد که ادبیات در گستره یک روز و یک هفته و ماه و سال جای نمی‌گیرد.

او گفت: برای شکوفایی استعدادها و عمق‌بخشی به شادی‌ها و لبخندها، بایداز خودمان شروع کنیم؛ با کلمه مهربان باشیم ودرهای جهان شخصی را به روی ادبیات و هنر باز کنیم. در این صورت ‌ ما نیز مانند مرد خوب و مهربان قصه‌ها، پلی رنگین را بر فراز قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب ترسیم خواهیم کرد.
افتخاری در ادامه با اشاره به نشاط‌آفرینی و خلق لحظات زیبا برای کودک و نوجوان در خلال آفرینش اشعار و داستان‌های مناسب و سرگرم‌کننده گفت: شاعران ونویسندگان، عشق را برای ما ترسیم می‌کنند و حمایت از آنان، باعث دلگرمی و انگیزه‌بخشی بیشتر می‌شود تا با روحیه‌ای مضاعف به خلق اثر بپردازند. 
مدیر کل کانون  افزود:  گاهی باید قدردان تک‌تک کلماتی باشیم که در نوشتن به‌کار می‌رود تا صداقت، درستی، مهربانی و آموزش مهارت‌های زندگی را با آن بازخوانی کنیم. 
افتخاری در پایان، گام برداشتن در حوزه‌های معرفتی و معرفی شاعران و نویسندگان را از وظایف مسئولان فرهنگی دانست و از مربیان که در ایام شروع ویروس کرونا تلاش کردند تا با فعالیت در فضای مجازی، ارزش‌ها و مهارت‌های زندگی را به کودکان ونوجوانان بیاموزند، قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =