حضور مدیر کل کانون استان کردستان در برنامه روژمان شبکه کردستان

سهیلا شیخی مدیر کل کانون استان کردستان روز چهارشنبه در برنامه روزمان شبکه کردستان حضور پیدا کرد و به تشریح برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،شیخی در سخنانی گفت: 18 تیر ماه سالروز درگذشت نویسنده مطرح کودک و نوجوان مهدی آذری یزدی در روزشمار کشور ما به نام روز ملی کودک و نوجوان ثبت شده، مهدی آذری یزدی اولین نویسنده ای است که در ایران به فکر نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان افتاد که هم اکنون آثار ارزشمندی از ایشان در قفسه های کتاب کانون وجود دارد .

وی افزود: این روز فرصت مناسبی جهت آشنا کردن کودکان و نوجوانان با کتاب و بهانه ای برای ورود کتاب به زندگی کودکان است، چراکه انس با کتاب تضمینی برای استحکام تربیت کودکان و فرهیختگی نسل آینده یک جامعه است.

مدیر کل کانون استان کردستان در ادامه خاطر نشان ساخت: توجه به شعار ادبیات کودکان و نوجوانان با عنوان " بیایید با کتاب ها بزرگ شویم" از اهمیت ویژه برخوردار است.

سهیلا شیخی گفت: ادبیات کودک و نوجوان گونه ای از ادبیات است که جداسازی آن از بخش های دیگر ادبیات با سن مخاطبان آن انجام می شود.

شیخی عنوان کرد: ادبیات کودک و نوجوان هنگامی پدید آمد که بزرگسالان متوجه شدند کودکان و نوجوانان به سبب گنجایش های شناختی و ویژگی های رشدی خود آمادگی پذیرش متن های بزرگسال را ندارند و به متن های نیاز دارند که پاسخوگوی دوره رشد و نیازهای آنها باشد.

وی افزود: اگر ادبیات نبود چه چیز موجب تقویت اندیشه کودک می شد ، ادبیات کودک را رهبری می کند و موجب پرورش فکر و ذوق و اندیشه آنها می شود.

شیخی همچنین گفت:اگر جامعه به دنبال ارزش های نوین برای کشور است باید دستان خود را به سوی کودکان دراز کند و از آنها کمک بخواهند البته با پرورش استعداد آنها

وی در ادامه عنوان کرد: نیروهای موثر برای آموزش یک فرد عبارتند از علم و هنر که هر دو در ادبیات وجود دارد و هنرمندان تنها کسانی هستن که با وجود واقعی کودکان نزدیکتر اند.

شیخی با بیان اینکه مربیان استان برای جلب مشارکت اعضا در پویش در خانه بمانیم و مهار ویروس کرونا، فعالیت فرهنگی،هنری و ادبی را به جامعه هدف با خلاقیت‌های تصویری مربیان انجام می دهند، گفت: اعضا می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.omid.kpf.ir و یا پرتال‌های کانون پرورش فکری در شبکه های مجازی از جمله اینیستاگرام مراجعه و نسبت به دریافت فایل‌های آموزشی مورد نظر خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های تابستانی این سامانه شامل انواع دوره‌های فرهنگی، ادبی، هنری و مهارت‌های زندگی است که در سه سطح دوره‌های بدون محدودیت زمانی، کارگاه‌های زنده مجازی انجمن‌های تخصصی و دوره‌های مهارت‌آموزی مراکز استانی برگزار می‌شود.

شیخی تاکید کرد: با راه اندازی مرکز مجازی کانون، تمام ثبت نام‌ها از جمله عضویت و شرکت در کارگاه‌ها به صورت الکترونیکی بوده و پس از تکمیل فرم های تعیین شده در این سامامه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: متقاضیان عضویت در مراکز کانون می توانند در کارگاههای فیلم سازی، داستان نویسی، شعرسرایی، گام به گام تا اندیشه، نمایشنامه نویسی، ساخت عروسک نمایشی، عروسک گردانی، کارگردانی، نوشتن خلاق و بازی و سرگرمی از جمله کارگاههای برخط کانون استان کردستان می باشد که علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت kpf.ir نسبت به ثبت نام در این دوره ها اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =