راهکارهای توسعه همکاری ایران و یونان در حوزه کودک و نوجوان بررسی شد

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان با مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در زمینه توسعه روابط فرهنگی این دو کشور در حوزه کودکان و نوجوانان گفت‌وگو کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی نیک‌خواه‌قمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان و حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست راهکارهای توسعه همکاری‌های دو جانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در این نشست ابتدا حامد رهنما گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال‌های گذشته نیز همکاری‌های خوبی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داشته است و رایزنان ایران در کشورهای مختلف در هفته‌های دوستی و جشنواره‌هایی همچون قصه‌گویی، اسباب‌بازی، انیمیشن و... با کانون همکاری ویژه‌ای ‌داشته‌اند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون افزود: در حالا حاضر با شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌هایی که وجود دارد، تلاش می‌کنیم این همکاری‌ها را در فضای مجازی ادامه بدهیم.

رهنما گفت: کانون می‌تواند محصولات خود را همچون کتاب‌های ترجمه شده به زبان‌های دیگر و تولیداتش را در اختیار کودکان و نوجوانان در یونان قرار دهد تا از آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در ادامه خاطرنشان کرد: کانون آمادگی برگزاری جلسه‌های دیدار کودکان و نوجوانان با شاعران و نویسندگان در فضای مجازی را نیز دارد.

او پیشنهاد برگزاری شب‌های سینمایی از تولیدات کانون و فیلم‌های کارگردان‌های شاخص برای کودکان و نوجوانان ایرانی‌ مقیم یونان و غیرفارسی‌زبان‌ها را نیز در این نشست مطرح کرد.

در ادامه این نشست مهدی نیک‌خواه‌قمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان گفت: عملکرد در عرصه فضای مجازی، ظرفیتی است که باید از آن به‌خوبی استفاده کرد، به خصوص اینکه این محتواها به صورت عام برای کودکان و نوجوانان تهیه شده باشد.

او گفت اشتراک‌های تمدنی و تاریخی فراوانی بین ایران و یونان، وجود دارد بنابراین مناسب است که بچه‌ها را با فرهنگ ایرانی آشنا کنیم.

نیک‌خواه‌قمی تاکید کرد: ما برای شناساندن ایران فقط به مقاله، کتاب و دایره‌المعارف نیاز نداریم، بلکه باید محتواهایی داشته باشیم تا به مخاطب کودک و نوجوان برسانیم و در فضای مجازی هم منتشر کنیم.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان یادآور شد: این محتواها باعث می‌شود بچه‌های ایرانی که در آنجا زندگی می‌کنند از فرهنگ‌شان دور نشوند.

این نشست روز شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ در اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =