کد خبر: 298258
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
بازدید 198
نمایش ظرفیت‌های کانون گیلان درشبکه استانی باران

هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، صدا و سیمای مرکز گیلان عرصه‌ی نمایش ظرفیت‌ و سرمایه‌های استانی کانون پرورش فکری گیلان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، هجدهم‌ تیرماه و در بزرگ‌داشت زنده‌یاد مهدی آذریزدی، مجموعه‌های دست‌اندرکار حوزه‌ی ‌فرهنگ به برنامه‌ریزی و اجرای ویژه‌برنامه‌های روز ملی ادبیات کودک و نوجوان پرداختند و در این میان، صدا و سیمای مرکز گیلان ضمن دعوت از همکاران کانون پرورش فکری در برنامه‌های «خانه مهر» و «فرهنگ گیلان»، غنی‌سازی محتوای برنامه‌های خود با بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی کانون را به تماشانشست.

برهمین اساس، حمیراخدابنده دوگاهه، کارشناس مسوول واحد آفرینش‌های ادبی‌کانون گیلان میهمان برنامه ‌رادیویی«فرهنگ‌گیلان» شد و درارتباط با پیشینه‌ی ادبیات کودک در استان به بحث‌ و گفت‌وگوپرداخت.

حمیراخدابنده دوگاهه، کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی کانون گیلان

خدابنده که آثاری چون: «ادبیات کودک درگیلان»، «قند و لبخند» و « دل‌واژه‌های سبز» را درکارنامه دارد، در این برنامه‌رادیویی اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه، توجه به زبان و باورداشت‌های سرزمین‌مادری را محورسخنان خود قرارداد و آشنایی هرچه‌بیش‌تر مخاطبان با داشته‌های فرهنگی، مشاهیر و مفاخر استان را یک اولویت‌خواند.

کارشناس‌مسوول واحد آفرینش‌های ادبی کانون گیلان هم‌چنین، در صحبت‌های خود از فعالیت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی در مسیر ارتقای دانش و آگاهی‌های کودکان و نوجوانان ایران اسلامی سخن‌گفت و ضمن معرفی فعالیت‌های حضوری و مجازی این نهاد، از مخاطبان و علاقه‌مندان برای همراهی با این فعالیت‌های هدف‌مند، خلاقانه و کتاب‌محور دعوت‌کرد.

درهمین‌حال، برنامه اجتماعی و فرهنگی «خانه مهر» شبکه استانی باران نیز میزبان رقیه‌آزادنیا، مربی‌مسوول مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان شفت شد. آزادنیا که از شاعران به‌نام کشور است و عناوینی چون برگزیده جشنواره‌های کشوری و استانی در کارنامه فعالیت‌های وی به چشم‌می‌خورد، از جایگاه ادبیات شفاهی و ضرورت مکتوب‌سازی این آثار صحبت‌کرد و شناساندن این میراث ارزش‌مند به نسل کودک و نوجوان را یک ضرورت خواند.

شاعر مجموعه‌ی اشعار «یک پلک سکوت» درادامه از ارتقای سطح تفکر و اندیشه کودکان و نوجوانان امروز سخن‌به‌میان‌آورد و  با مهم توصیف‌کردن انتشار آثار مناسب برای این گروه‌های سنی گفت: آنچه در بارورسازی اندیشه آینده‌سازان اهمیت‌دارد، تجربه‌اندوزی در سایه هم‌نشینی با کتاب و ارتقای سطح‌دانایی و آگاهی، فارغ از مدرک‌محوری است.

اشاره ‌به فعالیت‌های کانون پرورش فکری در زمینه‌ی بسط و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و رسالت دست‌اندرکاران این مجموعه‌ی فرهنگی در روزهای رونق‌گرفتن بازی‌های رایانه‌ای و حضورفضای مجازی، ازدیگرمحورهای این گفت‌وگو به‌شمارمی‌رفت و آزادنیا با تاکیدبر نقش خانواده، معلمان و مربیان کانون درمأنوس‌سازی هرچه‌بیش‌تر آینده‌سازان با کتاب افزود: لازم است برای این دست‌یابی به این مهم، از صرف وقت و هزینه فروگذارنکرده و برنامه‌ریزی مناسبی داشته‌باشیم.

 گفتنی‌است، گزارش‌های میان‌برنامه‌ی «خانه مهر» در این روز با همکاری و همراهی همکاران و اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان رشت، تهیه  و پخش‌شد.

معرفی فعالیت‌های کانون در برنامه «خانه مهر»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =