راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: کتابخانه های سیار روستایی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و دسترسی بیشتر کودکان و نوجوانان در روستا ها راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اصفهان ،دکتر سید محمد قلمکاریان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به اهداف تفاهم نامه کانون پرورش فکری با اداره کتابخانه های عمومی استان اصفهان عنوان کرد: افزایش سطح مطالعه در کودکان و نوجوانان و گسترش همکاری و بهره مندی از منابع کتابخانه ها در راستای تحقق اهداف کانون پرورش فکری از مهم ترین تعهدات اداره کتابخانه های عمومی در این تفاهم نامه است.

وی افزود:استفاده از ظرفیت مربیان کانون برای آموزش کتابداران در بخش کودک، اجرای مسابقات کتابخوانی،برگزاری مشترک کارگاه های آموزشی جهت توانمند سازی نیروی انسانی در بخش کودک و نوجوان  نیز از جمله تعهدات کانون پرورش فکری در این قرار داد است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ادامه داد: اجرای طرح حال خوش زندگی در کتابخانه های عمومی مناطق دارای آسیب اجتماعی و تربیت کتابداران برای آموزش این طرح، از دیگر تعهدات کانون پرورش فکری است.

قلمکاریان فراهم نمودن تسهیلات لازم برای عضویت همه علاقه مندان در کتابخانه های عمومی استان را یکی از تعهدات نهاد کتابخانه های استان برشمرد و گفت:ارائه راهنمایی و مشاوره های تخصصی، شرکت در برنامه های فرهنگی مشترک، برگزاری جلسه نقد کتاب با نویسندگان کشوری در حوزه کودک و نوجوان، مشارکت در راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی در مناطق فاقد کتابخانه و برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی در حوزه کودک و نوجوان از دیگر تعهدات اداره کتابخانه های عمومی استان اصفهان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =