آشنایی با کتابخانه پستی ذوق  به کتاب خواندن را در من تقویت کرد

کتابخانه پستی چمدانی از کتاب های رنگارنگ کانونی به دانش آموزان روستا سر می زند و هدیه ای از جنس عشق و لبخند به آنها هدیه می دهد.

کتابخانه پستی فرصتی برای دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب است. مرکزی است دور از دسترس کودکان و نوجوانان روستایی، که در آن مربی به منظور تحقق اهداف کانون، کتاب و مطالب خواندنی را از طریق پست برای اعضا ارسال می‌کند که پس از مطالعه و برگشت کتاب از همان طریق اعضا بر اساس علایق و نیاز، کتاب جدیدی دریافت می‌کنند. در همین راستا فاطمه کمایی عضو موفق کتابخانه پستی گچساران از عضویتش در کانون پرورش فکری و فکری می گوید:

لطفا خودتان را معرفی کنید:

فاطمه کمایی هستم عضو کتابخانه پستی گچساران

چند سال است که عضو کتابخانه پستی هستید ؟   

تقریبا هفت سال – من الان کلاس هشتم هستم

وقتی اولین بسته کتاب از طرف کتابخانه پستی بدست تو رسید چه احساسی داشتید ؟   

 احساس غرور،شادی و افتخار می کردم و باعث افتخارم بود که برای من هم از این بسته ها ارسال میشود همیشه وقتی برای دوستانم بسته های کتابخانه می آمد منم خیلی دوست داشتم برای من هم بیاد.                                                                    

۳-اولین کتابی که خواندی چه بود ؟  

جوجه اردک زشت.                                                                                                                                                     

۴- چگونه با کانون آشنا شدی؟ 

  از طریق مدیر مدرسمون خانم فریبا جعفریان که با کتابخانه پستی گچساران ارتباط داشت را داشت                                                                                                                                                       ۵-بهترین کتاب که خواندی چه بود ؟ 

 یادگار دوست

۶-خلاصه بهترین کتابی را که خواندی در چند خط بنویس ؟ 

ماجرای پیرزن تنهایی بود که یک غاز رو از دست شکارچی ها نجات می دهد و درمان می کند و غاز برای تشکر از پیرزن تخم های رنگی و عجیبی به پیرزن می دهد و بعد برنده مسابقه هر سال می شود و...

۷- بیشتر از چه نوع کتابهایی خوشت می آید ؟( رمان و داستان - آموزش کاردستی - کتابهای دینی - کتابهای علمی ) 

 کتاب های علمی و دینی و داستان

 ۸- چه خاطره ایی از کانون یا کتابخانه پستی داری؟

آشنایی من با کتابخانه پستی و فعالیت های آن با عث ایجاد علاقه زیاد در من شد که تصمیم گرفتم با دختر خالم هم که عضو کتابخانه پستی است به کانون بیایم و از فعالیت ها به صورت حضوری هم استفاده کنیم و دو تابستان برای حضور در کلاسها از روستا به شهر می آمدیم.

 به یاد دارم که روزی در کانون مشغول سفال درست کردن بودیم که سفالم از دستم افتاد  شکست و خیلی ناراحت شدم و اون لحظه احساس شکست کردم که مربیمون اومد پیشم و راهنماییم کرد و بهم گفت به خودت امیدوار باش و دوباره درست کن من مطمئنم مال تو از همه بهتر میشه.اون موقع بود که احساس خوشحالی کردم و به خودم افتخار کردم.

۹- اولین چیز یا اولین تصویری که از کتابخانه پستی کانون در ذهن شما شکل گرفت چه چیزی بود ؟ 

من همیشه فکر می کردم که کتابخانه پستی چه جور جایی است ،یک مکان پر از راز و  عجیب و غیر قابل تصور ،جایی برای مطالعه که می تونم فکرمو پرورش بدم ،روش زندگی کردن در جامعه رو یاد بگیرم و کلی چیزای خوب دیگه.

 ۱۰- دوست داری تا چه زمانی عضو کتابخانه پستی باشید ؟ 

 من دوس دارم تا پایان عمرم و تا زمانی که نفس تو سینه دارم عضو کانون و کتاب خانه پستی باشم.  

 ۱۱- چه خواسته یا درخواستی از کتابخانه پستی دارید؟   

مهم ترین خواسته ی من اینه که همون طور که از اسم این موسسه پیداست فکر کودکان و نوجوانان رو به خوبی پرورش بدن و اشتیاق به کتاب و کتابخوانی رو در کودکان پرورش بدن وهمچنین هیچ وقت استعداد ها رو دست کم نگیرند حتی من که در روستا هستم و این ارتباط را با کتابخانه دارم امیدوارم به آینده ای   روشن

۱۲- رسیدن بسته های پستی بدستتان را توصیف کنید ؟

مثل این بود که یک کبوتر نامه رسان بسته ها رو برای من می‌آورد فکر اینکه این بار چه کتاب‌هایی برای من آمده من را ذوق زده می کرد.

۱۳- حرف پایانی ؟

امیدوارم کانون مانند همیشه بدرخشد

.....................................................................

گفتگو از : عرفان قرقانی پور

مسوول کتابخانه پستی گچساران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =