چهارمین جلسه شورای فرهنگی کانون آذربایجان‌غربی برگزار شد

چهارمین جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی صبح روز سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ در مجتمع شهیدرسول فرخی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، این جلسه با حضور مدیرکل، معاونان و کارشناسان حوزه‌های مختلف ستاد کانون استان و با سه دستور جلسه بررسی عملکرد انجمن قصه گویی در سال۹۹، بررسی چگونگی برگزاری مهرواره" ادبیات شفاهی سرزمین من " و بررسی چگونگی برگزاری پویش "محیط زیست و تمرین زندگی" برگزار شد.

جواد زاهدی مدیرکل کانون آذربایجان‌غربی در ابتدای این جلسه از برگزاری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون با فرم و محتوای جدید خبر داد و گفت: فراخوان این جشنواره در مرداد ماه سال جاری منتشر و مرحله استانی آن همزمان با شب یلدا و مرحله منطقه‌ای و ملی در سال آینده برگزار می شود.

زاهدی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و موانع موجود در برگزاری مراسم‌های جمعی، بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در ادامه این جلسه طیبه طاحونی رابط انجمن قصه‌گویی کانون استان به ارائه گزارش از عملکرد این انجمن از آغاز سال جاری پرداخت و گفت: در طی چهار ماه گذشته ۱۱ نشست مجازی قصه گویی با دعوت از مدرسان و قصه گویان برتر منطقه‌ای و ملی با حضور اعضای انجمن قصه گویی کانون استان برگزار شده است. 

نسرین بدخشان کارشناس فرهنگی کانون استان نیز از تدوین شیوه نامه برگزاری دومین مهرواره" ادبیات شفاهی سرزمین من " در سال جاری خبر داد و گفت: در اولین دوره برگزاری این مهرواره در سال ۹۸ بیش از ۵۰۰ اثر از ۱۴۰ عضو در قالب لالایی‌، نازلاما، بایاتی و سروده‌هایی با مضامین پدر، مادر، فرزند و سرزمین به دبیرخانه مهرواره ارسال شد و امسال علاوه بر محورهای مذکور در ۲ بخش تاپ‌باجالار و ناغیلّار نیز از اعضا پذیرش آثار خواهیم داشت.

ارائه پیشنهادات و نظرات توسط معاونان و کارشناسان، پایان بخش چهارمین جلسه شورای فرهنگی کانون استان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =