انجمن قصه گویی مجازی شاخه استان بوشهر ششمین و هفتمین نشست تخصصی مجازی خود را برگزار کرد

ششمین جلسه انجمن قصه گویی استان بوشهر با موضوع «کارکرد گویش و پوشش در قصه گویی» و هفتمین جلسه با موضوع « قصه گویی تعاملی» در روزهای پنجشنبه ۱۹ و دوشنبه ۲۳ تیرماه برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، ششمین جلسه انجمن قصه گویی استان بوشهر با موضوع «کارکرد گویش و پوشش در قصه گویی» و هفتمین جلسه با موضوع « قصه گویی تعاملی» در روزهای پنجشنبه ۱۹ و دوشنبه ۲۳ تیرماه برگزار گردید.

نشست اول با موضوع کارکرد گویش و پوشش در قصه گویی با تدریس قمر غلامیان مربی مسئول مرکز دیلم و برگزیده چندین دوره جشنواره قصه گویی روز پنجشنبه برای تعداد ۲۸۰نفر اعم از اعضا نوجوان، مربیان و افراد آزاد اجرا شد.

در این گفت و گو قمر غلامیان درخصوص قصه های فولکوریک ضمن اجرای چند قصه بومی با گویش محلی و فیلم‌های اجرای زنده خود، چگونگی کارکرد گویش و پوشش بخصوص در بحث بومی آن با توجه به نقش آن صحبت کرد و به بیان نکاتی در خصوص استفاده صحیح و به جا از این شاخصه ها پرداخت.

همچنین در هفتمین نشست انجمن مجازی قصه گویی در روز دوشنبه ۲۳ تیرماه نیز که با حضور مهشید جهازی کارشناس ارشد ادبیات نمایشی، کارشناس مسئول کانون استان بوشهر و مدرس ادبیات کودک و قصه‌گویی با عنوان «قصه گویی تعاملی» برگزار شد.

مهشید جهازی در خصوص چگونگی ساختار یک قصه سازی جمعی وگروهی گفت: اهمیت شخصیت شناسی و تعامل گروهی شخصیت‌ها در قصه پردازی و نحوه ی ارتباط گیری موثر و مفید است.

در این نشست مهشید جهازی با شروع یک جمله ی ناقص وپردازش آن توسط فراگیران و نیز پایان بندی و چگونگی ساختار یک قصه سازی جمعی وگروهی پرداخت و در پایان ضمن پاسخ به پرسش های فراگیران یک قصه‌ی کامل گروهی ساخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =