عروسک‌های غول پیکرعناصر جلب توجه و نشاط بخشی در اجتماعات انسانی هستند

سومین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با حضور «محسن اکرمی» و با عنوان«عروسک‌های غول‌پیکر» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 26  تیر 1399، نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با حضور «محسن اکرمی» به عنوان مدرس و با عنوان «عروسک‌های غول پیکر »برگزار شد.

مدرس این نشست، درباره چرایی  و شیوه ساخت این عروسک‌ها با مخاطبین خود به گفت و گو پرداخت.

اکرمی عروسک‌های غول پیکر را عروسک‌هایی در اندازه‌های بزرگ یا بسیار بزرگ توصیف کرد که توسط یک یا چند نفر برای گروهی تماشاگر، به حرکت در می‌آیند

وی شکل‌پذیری این عروسک‌ها را براساس آیین، رسوم و افسانه‌های سرزمین‌ها بسیار متنوع دانست که می تواند به صورت انسان، حیوان یا موجودات تخیلی و فانتزی ساخته شود.

اطلاع رسانی برنامه‌ها و ایجاد شور و نشاط در مراسم از جمله اهدافی بود که این مدرس برای ساخت عروسک‌های غول پیکر برشمرد که بیشتر در محیط‌های باز و مراسم میدانی کاربرد دارند.

اکرمی، دقت و توجه در تناسب اجزا، اتصالات هماهنگ،زیبایی و به ویژه وزن کم را از موارد بسیار مهم در تهیه این عروسک‌ها دانست.

اکرمی هم‌چنین چندین تصویر و ویدئو از عروسک‌های غول پیکر از سراسر جهان همراه با توضیح، برای حاضران در این نشست ارائه کرد و به پرسش‌های آنها پاسخ گفت.

اداره این نشست را «مرجان مسگری» مسوول انجمن هنرهای نمایشی استان برعهده داشت و بیش از صد عضو و شماری از همکاران علاقه‌مند دراین نشست حضور داشتند.

یادآور می‌شود، محسن اکرمی از فعالان به‌نام نمایش عروسکی است که در بخش‌های نویسندگی، کارگردانی و عروسک‌سازی به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =