کد خبر: 298410
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
بازدید 426
از سلف پرتره تا سلفی در انجمن عکاسی نوجوان کانون استان بوشهر

انجمن عکاسی استان بوشهر یازدهمین نشست تخصصی خود را با موضوع «از سلف پرتره تا سلفی» بصورت مجازی روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، یازدهمین نشست تخصصی مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون استان بوشهر با موضوع از سلف پرتره تا سلفی برگزار شد. در این نشست که در گروه مجازی انجمن با حضور علی خوش‌جام ؛ رابط انجمن عکاسی استان تهران؛ کارشناس عکاسی، عضو انجمن عکاسان ایران و مدرس دوره، علی رضی؛ رابط انجمن عکاسی استان و اعضا نوجوان پسر مراکز فرهنگی هنری استان در فضای مجازی برگزار شد.

علی خوش جام؛ مدرس دوره ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع نوجوانان بوشهری در ابتدای نشست برای ایجاد کارگاه تعاملی و دوسویه با طرح سوالی در خصوص عکاسی پرتره و سلفی از اعضا خواست تا هریک تعریف خود را از این نوع عکاسی بگویند.

در ادامه خوش جام بعد از جمع بندی تعاریف اعضا و ارایه تعریف عکاسی سلف پرتره و سلفی مبحث خود را با نقاشی سلف پرتره که به نوعی پایه اولیه ی عکاسی سلف پرتره است؛ آغاز و روند شکل گیری این گونه از عکاسی از ابتدا تا امروز را بیان کرد.

خوش جام؛ خلاقیت، نو آوری و نترسیدن از تجربه های نو را لازمه ی موفقیت در عکاسی توصیف کرد و گفت: اعضا سعی کنند برای فرار از کلیشه های قالب، مخصوصا در عکاسی سلفی و سلف پرتره؛ دست به خلق موقعیت ها و تجربه های جدید بزنند.

در آخر علی رضی رابط انجمن؛ با اشاره به مباحث کاربردی و جذاب ارایه شده، طبق روال جلسات انجمن که بعد از آموزش ها یک چالش عکاسی برای تمرین هفتگی اعضا در نظر گرفته می شود؛ چالش هفته پیش رو را چالش عکاسی سلف پرتره اعلام کرد.

این نشست تخصصی عصر روز چهارشنبه ۲۵ تیر ماه در گروه مجازی انجمن برگزار گردید.

شایان ذکر است که انجمن عکاسان نوجوان استان بوشهر کار خود را از ۲۴ اردی بهشت ماه به صورت رسمی آغاز کرده و تا به امروز ۱۱ نشست تخصصی آموزشی برای آشنایی اعضا نوجوان با عکاسی داشته است. ماحصل این نشست ها ۱۰ چالش عکاسی است که منتخبی از آثار اعضا شرکت کننده در این چالش ها در صفحه مجازی انجمن در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام به آدرس bu.shot.kanoonparvaresh@ موجود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =