رسانه‌ها، شریک فرهنگی کانون پرورش فکری محسوب می‌شوند

مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان در دیدار با اعضای هیئت مدیره اصحاب رسانه از رسانه‌ها به‌عنوان شریک فرهنگی یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، محبوبه رجب در این دیدار گفت: رسانه ها اعم از مکتوب و مجازی شریک فرهنگی کانون محسوب می شوند.

مدیرکل کانون گلستان در دیدار با اعضای هیات مدیره موسسه اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه توسعه فرهنگی یک ضرورت است، افزود: اگر موضوعات فرهنگی رسانه‌ای نشود، نمی تواند جهان شمول و همه گیر شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگی، اظهار داشت: توسعه فرهنگی در فضای بسته و چاردیواری اتفاق نمی افتد و برای دستیابی به این مهم باید از همه ظرفیت‌های موجود اعم از رسانه‌های تصویری، مکتوب و مجازی استفاده کرد.

این مدیر فرهنگی در ادامه صحبت‌های خود افزود: پایه توسعه‌ی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی «فرهنگ» است و برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی باید کفش آهنین پوشید و معتقدم امور فرهنگی نیازمند حمایت و همراهی همه بخش‌ها است.

وی با تاکید براینکه انتقاد سازنده و بالابردن سطح آگاهی جامعه از وظایف اصلی یک رسانه است، بیان کرد: اگر رسانه‌ای به دنبال هدف‌گذاری سیاسی و اقتصادی باشد، نمی تواند از فرهنگ اغماض کند، چون در آن صورت رسانه‌ای قوی محسوب نمی شود.

او نقد کردن یک رسانه را به شرط دارابودن استدلال و منطق امری بدیهی برشمرد و اظهار داشت: روند نقد از یک دستگاه باید به گونه‌ای باشد که نقش سازنده داشته باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد یکساله کانون پرداخت و اجرای پویش فصل گرم کتاب، برگزاری بازی های بومی- محلی و اجرای طرح‌های نشاط اجتماعی را بخشی از فعالیت‌های کانون در سال گذشته عنوان کرد.

وی از راه اندازی مرکز فرهنگی هنری کانون کردکوی نیز خبر داد و افزود: کلاس‌های مجازی داستان نویسی و شعر در کانون برقرار است و برای نخستین بار آموزش نمایشنامه‌نویسی را نیز آغاز کرده ایم و بر آموزش مهارت‌های زندگی بصورت فرآیندی نیز تاکید داریم.

رجب نسب آموزش و پژوهش را دو بال هر دستگاه برشمرد و اظهار کرد: آموزش و پژوهش بدنه اصلی برنامه‌ریزی هر دستگاهی محسوب می شود و عملکرد آن به نیازسنجی و آموزش کارکنان آن نیز بستگی دارد.

وی با اشاره به شیوع کرونا و ضرورت برقراری سلامت مخاطبین جهت استفاده از خدمات کانون، به راه اندازی کانون مجازی و ثبت نام و آموزش کارگاه‌های مهارتی در بستر www.kpf.ir اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با انجام آموزش‌های مجازی، فرآیند تمرین مهارت‌های زندگی تداوم یابد.

او ارائه خدمت بهتر و بیشتر به کودکان و نوجوانان این مرز و بوم را که آینده سازان ایران اسلامی هستند، هدف اصلی کانون اعلام کرد.

در این دیدار همچنین کارشناس روابط عمومی کانون پرورش فکری استان گلستان، بر لزوم آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

سید احسان مسلمی از تولید و ارسال اخبار کانون به رسانه های مختلف خبر داد و گفت: خدمات و اخبار عمومی کانون برای رسانه‌ها ارسال می شود و اخبار داخلی نیز در بخش ویژه سایت این کانون برای همکاران قابل مشاهده است.

وی بر گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای کانون از طریق تعامل بیشتر با اصحاب رسانه اعم از مکتوب و مجازی تاکیدکرد.

در این جلسه همچنین احمد رائیجی رییس هیات مدیره موسسه اصحاب رسانه استان گلستان با تاکید بر افزایش سطح سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان، از آمادگی این موسسه برای آموزش در همه مناطق استان خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =