کد خبر: 298454
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
گزارش هفته حجاب و عفاف کانون هرمزگان

مهرواره مجازی "حریرمهتاب" به مناسبت روزملی "عفاف وحجاب" در کانون جاسک برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ همزمان با هفته حجاب و عفاف کانون استان ویژه برنامه های متنوعی را برای مخاطبان خود اجرا کرد.
بمناسبت روزملی عفاف وحجاب مهرواره مجازی "حریرمهتاب" درکانون پرورش فکری شهرستان جاسک برگزارشد.
الهام اشرافی جاسکی مربی مسئول کانون جاسک در این رابطه اعلام کرد: این برنامه با هدف آشنایی بیشتر مخاطبان دختر و پسر با مقوله ارزشمند عفاف و حجاب در طول این هفته برگزار شد.
اشرافی با اشاره به سه بخش فرهنگی هنری ودینی این مهرواره افزود:  علاقمندان کودک و نوجوان در بخش فرهنگی با شعرها و قصه ها، در بخش هنری با نقش ها ورنگ ها و در بخش دینی کلام نور(نقاشی حدیث) در این مهرواره شرکت کردند.
وی افزود: در پایان مهرواره مجازی از همه شرکت کنندگان در برنامه با اهدای نشان مرغک کانون و نشان خورشید تقدیر به عمل آمد.   


گزارش دیگری از این مرکز فرهنگی و هنری حاکی از  حضور الهام اشرافی جاسکی مسئول  این مرکز به عنوان سخنران در همایش "عفاف وحجاب"است. این همایش به همت  منطقه دوم دریایی ولایت  درسالن همایش ارتش برگزار شد.  
در این مراسم اشرافی در رابطه با "نقش عفاف و حجاب در تحکیم خانواده" برای مادران مطالبی را بیان داشت. در پایان این مراسم امیر کوروش محرابی فرمانده و رئیس عقیدتی ارتش شهرستان جاسک با اهدا لوح تقدیر از مسئول کانون جاسک تقدیر کرد.


 به همین مناسبت در مرکز فرهنگی هنری فین ویژه  هفته حجاب و عفاف مسابقه برگزار شد. این فراخوان در بخش های فرهنگی هنری ادبی با همکاری جمعی از ادارات بخش فین همچون بخشداری، شهرداری، آموزش و پرورش، واداره ورزش و جوانان، کمیته امداد امام خمینی، دادگستری، بسیج خواهران و ... اجرا شد.  
در همین رابطه مربیان این مرکز با  ساخت کلیپ شعرخوانی و معرفی کتاب این هفته را گرامی داشتند. آموزش طرز ساخت عروسک حجاب و مسابقه عکاسی از سوره های نور و احزاب -که حاوی آیاتی با موضوع حجاب می باشد- از دیگر فعالیت این کانون بود.


مرکز پستی و ثابت  میناب هم  برای این هفته فعالیت های متنوعی را  برای ۱۴۲ نفر از مخاطبان خود در فضای مجازی برگزار کردند. اجرای فعالیت معرفی وقایع و ایام با موضوع "واقعه گوهرشاد"، اجرای مسابقه خاطره نویسی با موضوع "حجاب من"، ساخت کلیپ با موضوع حجاب، مسابقه نقاشی  و هدیه به بهترین عکس محجبه اعضا از فعالیت های کانون میناب بود.  
گزارش های رسیده از مرکز فرهنگی هنری بندرلنگه از انجام فعالیت های آشنایی با حدیث و معرفی ایام و وقایع درباره حجاب و عفاف حاکی است. در برنامه ای دیگر کتاب "یک حدیث یک حکایت " توسط مربیان این مرکز معرفی شد. همچنین در مسابقه  "دل نوشته من" با موضوع  حجاب و عفاف که توسط  اداره اوقاف شهرستان برگزار شد؛ عضو فعال این مرکز برگزیده شد.
طراحی پوستر حجاب از فاطمه نبی زاده مربی هنری مرکز شماره ۱ بندرعباس و انتشار آن در گروههای مجازی از دیگر فعالیت های هفته عفاف و حجاب کانون پرورش فکری  استان هرمزگان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =