برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در کانون گیلان/ بازنمایی یک ارزش اسلامی برای کودکان

ویژه‌برنامه‌های هفته «عفاف و حجاب» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با هدف بازنمایی یک ارزش‌انسانی و اسلامی به کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان با همراهی همکاران ستادی شاهد برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های خلاقانه مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و حرکت در مسیر ترویج همیشگی فرهنگ عفاف و حجاب درمیان نسل کودک و نوجوان بود.

 این حرکت هدف‌مند، در جهت تحقق اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت‌گرفت و مربیان و اعضای این مجموعه‌ی فرهنگی افزون بر فضاسازی مناسب و اجرای فعالیت‌های حضوری، به تولید و ارایه‌ی محتوای مناسب در بستر فضای مجازی اقدام‌کردند.

برهمین‌اساس نیز مراکز فرهنگی هنری و گروه‌های مجازی کانون پرورش فکری بستری برای افزایش آگاهی‌های اسلامی آینده‌سازان شد و مربیان با برپایی کارگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی به تبیین و تشریح نقش عفاف و حجاب در ارتقای جایگاه فردی و اجتماعی افراد پرداختند.

برپایه این گزارش، برپایی همایش تجلیل از فعالان این عرصه و برگزاری کارگاه‌های «بحث‌آزاد» با محوریت عفاف و حجاب، از شاخص‌ترین این فعالیت‌ها به‌شمارمی‌رفت و مربیان کانون ضمن ارایه‌ی آموزه‌ها، به هدایت گفت‌وگوها و جمع‌بندی مباحث اقدام‌کردند.

برگزاری کارگاه‌های ادبی، نقاشی و خوش‌نویسی و هم‌چنین، اجرای فعالیت‌های قصه‌گویی و معرفی‌کتاب ازدیگر برنامه‌ها درجهت نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب بود و در این میان کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری بیش از پیش با سیره عملی معصومین(ع) و احادیث این بزرگان در زمینه اهمیت حجاب عفت‌ورزی آشناشدند.

راه‌اندازی اتاق اندیشه و نماز، بیان دیدگاه‌های مقام‌معظم رهبری(مدظله‌العالی» در تشریح اهمیت عفاف و حجاب در افزایش تحکیم بنیان خانواده و هم‌چنین، خوانش و اشتراک‌گذاری فرازهایی از وصیت‌نامه شهیدان در تاکید بر این ارزش‌انسانی و اسلامی، ازدیگر برنامه‌های مربیان و اعضای کانون پرورش فکری در این روزها به‌شمارمی‌رفت.

برگزاری کارگاه‌ فعالیت‌های پژوهشی نیز در دستورکارقرارداشت و مربیان کانون با تکیه بر اندیشه‌ورزی و پژوهش‌محوری، به معرفی منابع مناسب برای تحقیق و کنکاش هرچه بیش‌تر در این حوزه عفاف و حجاب اقدام و زمینه آشنایی هرچه بیش‌تر کودکان و نوجوانان را با پژوهش‌های دینی فراهم‌کردند.

آماده‌سازی نماهنگ، خوانش متن‌های ادبی با محوریت عفاف و حجاب و اشتراک‌گذاری تصاویر متناسب با این روزها و ارسال مطالب آموزنده برای مخاطبان نیز ازدیگر برنامه‌های این روزها محسوب‌می‌شد.

حضور مسوولان در مراکز فرهنگی هنری و همراهی با فعالیت‌های مربیان و اعضا ازدیگر برنامه‌های این روزها بود و برهمین اساس نیز معاون فرهنگی کانون ضمن حضور در کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان املش، از اهمیت عفیف‌بودن و پاکدامنی برای حاضران سخن‌گفت.

ضیاء غیوری درعین‌حال از اهمیت فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب سخن‌به میان آورد و با اشاره به سیره عملی حضرت فاطمه زهرا (س)، خواستار الگوپذیری همگان، به ویژه دختران ایران اسلامی از این شخصیت برجسته‌شد.

ضیاء غیوری، معاون فرهنگی کانون گیلان

یادآورمی‌شود، «حیا و عفت، مقاومت فرهنگی واقعه گوهرشاد»، «حیا و عفت_ تحکیم خانواده و فرهنگ فاطمی (ع)»، «دوشنبه گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان»، «حیا و عفت زمینه ساز ظهور»، «چهارشنبه حیا و عفت امنیت اجتماعی»، «حیا و عفت و احترام به قانون و تکریم جامعه» و «حیا و عفت شکر عملی و تجلی بندگی» عناوین روزهای هفته عفاف و حجاب به‌شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =