تجلیل از برگزیدگان جشنواره "ندای امید" استان کهگیلویه و بویراحمد

آئین تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره تولیدات و محصولات فرهنگی_هنری"ندای امید" به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد این آئین با حضور کبری اخلاقی نیا مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ، ناصر رضایی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

اخلاقی نیا در این آئین با تاکید بر اینکه کانون پرورش فکری کودکان به سمت تخصصی شدن در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری گام برمی دارد، اظهار داشت: سیاست اصلی کانون تبدیل جشنواره های رقابتی به مهرواره های رفاقتی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کسب رتبه های برتر کشوری از سوی اعضای کانون استان، عنوان کرد: این اعضا با کمترین امکانات در این رقابت ها خوش درخشیدند.

وی با بیان اینکه ۱۷۶ اثر در بخش های نقاشی، کاریکاتور، عکس، کلیپ، انیمیشن، داستان کوتاه و شعر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، ابراز کرد: ۱۵ نفر در بخش کودک و نوجوان و ۹ نفر در بخش بزرگسال به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند.

اخلاقی ابراز کرد: کودکان و نوجوانان این استان با کسب موفقیت در عرصه های گوناگون می توانند بهترین سفیران فرهنگی برای معرفی ظرفیت های مختلف استان باشند.

وی تاکید کرد: زبان هنر بهترین زبان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

اخلاقی ضمن تقدیر از مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه علوم پزشکی برای برگزاری این جشنواره، عنوان کرد: شیوه مدیریتی در شورای هماهنگی مبارزه به مواد مخدر توجه به تمام ابعاد زندگی یک فرد معتاد به عنوان یک بیمار است و این نوع برخورد و نگاه خاص قابل تقدیر است.

وی گفت: امید است در آینده باتوجه به وجود استعدادهای مختلف اعضای کانون و مشارکت دستگاه های فرهنگی و هنرمندان استان بتوانیم با زبان هنر و ادبیات فعالیت های خلاقانه و موثرتری در سطح استان عملیاتی کنیم.

وی همچنین ضمن تقدیر از خدمات جهادی کادر درمان برای مقابله با ویروس کرونا، ابراز کرد:  مشارکت دانشگاه علوم پزشکی علی رغم درگیری با ویروس کرونا در برنامه های فرهنگی قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوان  مهم ترین سرمایه آینده کشور هستند، عنوان کرد: باید در زمینه ی آموزش کودکان اقدامات مؤثری انجام شود تا بتوان خلأ ایجاد شده در فرهنگ سازی جامعه را پر کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی از آسیب های در کمین کودکان و نوجوانان است، گفت: با زبان هنر و آموزش خود مراقبتی می توانیم کودکان را در مقابل آسیب های اجتماعی بیمه کنیم.

سید ناصر رضایی در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره "ندای امید" استان، ضمن تقدیر از همه متولیان برگزاری این جشنواره، اظهار داشت:   پویایی، تحرک و هدفمندی مشخص از زمان مدیریت جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مشهود است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد: جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایگاه ویژه ای نزد اهالی فرهنگ و هنر است.

وی ضمن خداقوت به اعضای دبیرخانه این جشنواره، عنوان کرد: مجموعه علوم پزشکی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشارکت اثر گذار در برگزاری این جشنواره داشتند.

رضایی با اشاره به اینکه ۲۰ نهاد از دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هستند، گفت: برخی از این اعضا در حد رفع تکلیف هستند و برخی مشارکت فعال دارند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: در کمتر استانی کانون پرورش فکری در این شورا مشارکت دارد و این نشان دهنده اهمیت ما به رفع  آسیب های اجتماعی با اجرا و پیاده سازی برنامه های پایه ای است.

رضایی تاکید کرد: فعالیت در حوزه  کودک و نوجوانان سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود.

وی افزود: اگر امروز کار می کنیم  اثر گذاری آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: اگر والدین و سیاستمدارن امروز برای مقابله با آسیب های اجتماعی برنامه ریزی و روش تربیتی خاص نداشته باشند در آینده با مشکلات بسیاری رو به رو می شویم.

وی با تاکید بر اینکه انسان محور توسعه پایدار است، اظهار داشت: روش های سنتی در تربیت با نیازهای جامعه امروز همخوانی ندارد.

رضایی به بحث سوء مصرف مواد مخدر به عنوان یک آسیب اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر  ۳ میلیون معتاد در سطح کشور و ۱۲ هزار معتاد در استان وجود دارد. 

وی با بیان اینکه سوء مصرف مواد مخدر عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی است، بیان کرد: همه سنین  و گروه ها برای ما مهم هستند و ستاد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر نیازمند یک مشارکت همگانی از سوی مردم، سمن ها و هنرمندان و متنفذین است.

لازم به ذکر است در این آئین به علت شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از ۶ نفر از برگزیدگان به نمایندگی از سایر برگزیدگان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =