قصه گوی عروسک گردان در انجمن قصه گویی کانون ایلام

وحید خسروی قصه گو و عرسک گردان کانونی در انجمن قصه گویی کانون ایلام از تاثیر زبان بدن درقصه گویی گفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام، نشست تخصصی تاثیر زبان بدن در قصه گویی با حضور وحید خسروی کارشناس کانون کشور و کارگردان و بازیگر  نمایش عروسکی و داور جشنواره قصه گویی برگزار شد.در این نشست که تعدادی از دانشگاهیان،مربیان و مهمانانی از استان های دیگر نیز حضور داشتند،خسروی ابتدا به تعریفی از زبان بدن درقصه گویی پرداخت سپس گریزی به تاریخچه ی اهمیت به این بخش از قصه گویی زد و پس از معرفی کتاب های مهم در این باره ،به صحبت هایی درباره تاثیر زبان بدن درقصه گویی پرداخت و از تفاوت آن با بازیگری گفت.در پایان نیز به پرسش های مربیان و قصه گویان تک به تک پاسخ داد.

وحید خسروی متولد ۱۳۶۲ کرمانشاه است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به عنوان بازیگر با نمایش «چوپی میترا» شروع کرد. او که در تمام این سال‌ها به عنوان مربی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار بوده و اکنون نیز کارشناس معاونت فرهنگی کشور است، کارگردانی و بازی‌گری در بیش از سی نمایش در کارنامه هنری خود دارد.

این کارشناس کانون حضوری موفق در جشنواره‌های  ملی و بین‌المللی از جمله عروسکی تهران مبارک، آیینی سنتی، کودک همدان و خیابانی مریوان ، های فست ارمنستان، جشنواره های هنرهای نمایشی فرانسه و… داشته و جوایزی نیز از این جشنواره‌ها کسب کرده است.

خسروی از معدود هنرمندانی بود که در روزهای پس از زلزله کرمانشاه در آبان سال ۱۳۹۶ با حضور در میان کودکان زلزله‌زده، برای آن‌ها نمایش عروسکی اجرا کرد. تلاش کرد تا  بتواند شادی را برای کودکان زلزله‌زده به ارمغان بیاورد.

بیست‌ودو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان به بچه‌های ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهند که باشیوع کرونا و خانه‌نشینی کودکان ونوجوانان این فعالیت‌ها تا زمان رفتن کرونا و بازگشت به حالت عادی به صورت مجازی انجام می‌گیرند.  قرار است به زودی فعالیت های حضوری این مراکز نیز با رعایت نکات بهداشت و سلامت از سر گرفته شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =