کد خبر: 298521
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
بازدید 118
همت‌عالی، نقطه‌ی آغاز آینده‌سازی است

مدیرکل کانون استان گیلان در نشست مجازی اعضای مکاتبه‌ای این مجموعه از ضرورت امید به آینده و تقویت روحیه انتظار سخن‌گفت و از کودکان و نوجوانان برای همت‌ورزی و آینده‌سازی دعوت‌کرد.

مدیرکل کانون استان گیلان سخنان خود در این نشست مجازی را با تبریک سال‌گشت ازدواج ملکوتی امام علی(ع) و حضرت‌فاطمه(س) آغازکرد و مطالعه مطالب پُرمحتوا و صدای شیرین اعضای مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی در دنیای پُرهیاهو و متلاطم روزهای کرونایی را لذت‌بخش‌عنوان‌کرد.

اسفندیارضیائی در ادامه، به ارتباط سازنده و مکاتبه‌ای کانون با اعضای کودک و نوجوان اشاره و با تاکید بر این مهم که عدم شرکت در برنامه‌های حضوری کانون به‌معنای عدم پیوندهای اثربخش فرهنگی نیست، افزود: میزبانی از آثار منظوم و منثور و هم‌چنین، فعالیت‌های ارزش‌مند پژوهشی این طیف از اعضای توان‌مند کانون پرورش فکری می‌تواند سرمایه‌ای ارزش‌مند و بسترساز حرکت‌های موثر فرهنگی محسوب‌می‌شود.

این مدیرفرهنگی برهمین اساس نیز اعضای مکاتبه‌ای کانون را پشتوانه ارزش‌مند این مجموعه‌ی فرهنگی  دانست و زبان قلم و گفتارآنان را سفیران این نهاد در روستاها و مناطق کم‌برخوردار عنوان‌کرد.

ضیائی در همین‌حال، توصیه‌ای به آینده‌سازان ایران اسلامی داشت و ضمن با اهمیت توصیف‌کردن فردای  کشور گفت: امید به آینده و تفکر انتظار، از توصیه‌های دینی و انقلابی محسوب‌می‌شود و دست‌یابی به آینده‌ی روشن فردی، خانوادگی و اجتماعی، نیازمند همت عالی و قلم‌فرسایی اعضای توان‌مند کانون پرورش فکری است.

کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی کانون استان گیلان هم با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست مجازی و ضمن اهمیت نامه‌نگاری گفت: نامه، همواره یک وسیله ارتباطی موثر و صمیمانه بوده و این ابزار سرشار از عواطف و احساسات، بیان‌گر افکار، باورها و استعدادهای نگارنده محسوب‌می‌شود.

حمیراخدابنده هم‌چنین با ارزشمندتوصیف‌کردن مکاتبه و نامه‌نگاری افزود: این امر ازجایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ریشه‌ در رفتار بزرگان شعر و ادب دارد.

او در ادامه سخنان خود تعلق خاطر همکاران مرکز آفرینش‌های ادبی کانون به  کودکان، نوجوانان و آثار آینده‌سازان را خاطرنشان‌کرد و با ابراز خرسندی از همراهی اعضای این مجموعه، به ویژه در روزهای قرنطینه‌ی خانگی و همه‌گیری ویروس کرونا گفت: استمراراین ارتباط سازنده از طریق شبکه‌های مجازی و هم‌چنین صندوق پستی ۳۱۸۱ می‌تواند نتایج مثبتی به‌همراه‌داشته‌باشد.

برپایه‌این گزارش، خوانش، شعر، داستان و دل‌نوشته و هم‌چنین اشتراک‌گذاری آثار تصویری و مکتوب، ازدیگر برنامه‌های این نشست بود که ارایه‌ی دل‌نوشته‌های اعضا با موضوع از ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، معرفی «مجیددانش‌آراسته»،  از صاحبان قلم و اندیشه استان و گفت‌وگوی این عضو پیشین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با حاضران همراه‌شد.

گفتنی است، فراهم‌سازی زمینه‌های بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کم‌برخوردار از فعالیت‌های کانون و هم‌چنین شناسایی و پرورش استعدادهای اعضای توان‌مند، از اولویت‌های بخش مکاتبه‌ای واحدآفرینش‌های ادبی به‌شمارمی‌رود و این مجموعه با تحت‌پوشش قراردادن ۱۰ روستا در سطح استان، ۲۳۱ عضو مکاتبه‌ای دارد.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =