تولید سریال و ۴۳۰ محصول جانبی برای اولین انیمیشن سینمایی کانون

تهیه‌کننده نخستین انیمیشن سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از تولید سریال و اقلام جانبی «بچه زرنگ» خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد جعفری، تهیه‌کننده انیمیشن «بچه زرنگ» با اعلام این خبر گفت: حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عرصه انیمیشن سینمایی اقدامی مبارک است که سبب شد تا انیمیشن ایران چند گام موثر و چشم‌گیر رو به‌ جلو بردارد.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری گروه هنر پویا هم‌زمان با تولید انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ»، در حوزه مرچندایزینگ هم ورود کرده و به طراحی بیش از ۴۰۰ قلم کالا و محصول مرتبط با این انیمیشن در دسته‌بندی‌های اسباب‌بازی و عروسک، کتاب، لوازم‌التحریر، پوشاک، مواد بهداشتی، لوازم اتاق خواب، تم تولد و... پرداخته است.

جعفری اظهار امیدواری کرد که برای اولین بار در کشور شاهد تکمیل زنجیره شخصیت‌پردازی یک انیمیشن سینمایی به صورت حرفه‌ای و تولید اقلام جانبی یک انیمیشن به صورت گسترده، هم‌زمان با اکران آن در سینماها خواهیم بود.

تهیه‌کننده این انیمیشن سینمایی ادامه داد: تولید سریال «بچه زرنگ» نیز در همان ابتدای کار از سوی مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد تاکید قرار گرفت و برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت آن در هنر پویا انجام شد.

او اضافه کرد: هم اکنون نیز مقدمات لازم برای تولید این سریال انجام گرفته و جنبه اجرایی یافته است. ما می‌توانیم این نوید را به همه فرزندان سرزمین عزیزمان و والدین‌شان بدهیم که بعد از اکران این انیمیشن سینمایی، شاهد سریال انیمیشن‌ «بچه زرنگ» با کیفیت و محتوایی سالم و آموزنده خواهیم بود.

جعفری تاکید کرد: تجربه موفق سال‌های متمادی کانون در عرصه بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان و تجربه هنر پویا در دو انیمیشن پرفروش «شاهزاده روم» و «فیلشاه» به ما این نوید را می‌دهد که صادرات انیمیشن‌های ایرانی به خارج از مرزهای کشورمان هم، دیگر یک رویا نخواهد بود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: فعالان انیمیشن کشور هم که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه بین‌المللی هستند، می‌توانند به جای این‌که گوشه‌ای از تولیدات و محتوای استودیوها و کمپانی‌های خارجی را در ایران تولید کنند، ایده‌های خود را در ایران بسازند و برای ورود آثار خودشان به بازارهای جهانی برنامه‌ریزی جدی‌تری داشته باشند.

وی ادامه داد: ما و همه همکاران‌مان در هنر پویا، تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم تا «بچه زرنگ» به مراتب بهتر از فیلشاه باشد که توانست در روسیه و لبنان به صورت گسترده اکران شود و در چند کشور دیگر نیز به نمایش محدود دست یابد.

تهیه‌کننده «بچه‌ زرنگ» در پایان گفت: تجربه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عرصه‌های بین‌المللی فیلم‌های سینمایی کودک و نوجوان کمک بزرگی خواهد بود تا شاهد درخشش هر چه بیشتر «بچه زرنگ» در خارج از مرزهای کشورمان باشیم. مشارکت کانون و هنر پویا در تولید این محصول یک همکاری استراتژیک بود که امیدوارم در آینده نزدیک، شاهد ثمرات فراوان آن برای صنعت سینما و انیمیشن کشور خواهیم بود.

انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری و کارگردانی هادی محمدیان با سرمایه‌گذاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کمپانی هنر پویا تولید شده است.

در خلاصه داستان «بچه زرنگ» آمده است: «محسن پسربچه‌ای است که عاشق ابرقهرمان‌های فیلم‌هاست و همیشه تلاش می‌کند تا وسایل ابرقهرمانی‌اش، به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است. محسن تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش برگرداند، اما سفر به دِل‌ جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است... .»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =