نامه‌ی کودکانِ روستایی در دل کویر به آفرینش‌های ادبی کانون سمنان

کودکان روستای طرود شاهرود برای مربیان مرکز آفرینش‌های ادبی کانون سمنان نامه نوشتند و عضو مکاتبه‌ای این مرکز شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ۲۰ کودک علاقه‌مند به شعر و داستان از روستایی در دل کویر به نام طرود از توابع شهرستان شاهرود به نامه‌ی مربیان مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان پاسخ دادند و عضو مکاتبه‌ای این مرکز شدند.

نسرین قربانی کارشناس مکاتبه‌ای کانون استان سمنان اظهار داشت: در سفر کاروان پیک امید به روستای محروم و کم‌برخوردار طرود در دی‌ماه سال ۱۳۹۸، کارگاه ادبی برگزار و در پایان، آثار اعضا جمع‌آوری شد و پس از بازخوانی اثر از سوی مربیان این مرکز، نامه‌ای به‌منظور ادامه‌ی فعالیت ادبی برای اعضای مستعد و علاقه‌مند فرستاده شد تا به‌عنوان عضو مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی به آن پاسخ دهند.

وی در ادامه با بیان این‌که ۲۰ کودک طرودی از عضویت در این مرکز استقبال و به نامه‌ی مربیان پاسخ دادند، به عضویت کودکان و نوجوانان ۳۶ روستا و هفت مرکز بدونِ مربی ادبی در استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: طُرود، روستایی در دل کویر از توابع شاهرود است که در مسیر راه ارتباطی این شهرستان به اصفهان قرار دارد و ۱۳۰ کیلومتر تا شاهرود فاصله دارد.

گفتنی است؛ بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی که پیشینه‌ای طولانی دارد ابتدا با نام «مرکز بررسی آثار» آغاز به‌کار کرده است و در حال حاضر بیش از ۲۶۰ عضو کودک و نوجوان در سراسر استان آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر و داستان را در قالب نامه از مربیان خود دریافت می‌کنند.

کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی که به مراکز فرهنگی‌هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دسترسی ندارند، بیش‌ترین اعضای مکاتبه‌ای را تشکیل می‌دهند.

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نوشتن شعر یا داستان در اقصی‌نقاط استان که امکان حضور در کارگاه‌های ادبی مراکز ثابت و سیار کانون را ندارند، می‌توانند آثار خود را از طریق نامه یا به‌صورت الکترونیکی(ایمیل) به مرکز آفرینش‌های ادبی استان ارسال و از همین مسیر آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر یا داستان را دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =