استفاده از ظرفیت فعالیت‌های کانون پرورش فکری برای خانواده‌های نمازگزار

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: پیوند کودکان و نوجوانان با آموزه‌های دینی و پرورش نسلی با هویت ملی و اسلامی از رسالت‌های کانون است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون استان و مسئول ستاد نماز جمعه‌ی زاهدان برگزار شد.

در این جلسه، که به منظور بهره‌برداری از ظرفیت کانون برای خانواده‌های نمازگزار برگزار شد، معصومه هادی با اشاره به فعالیت‌های گسترده‌ی کانون در فضای مجازی گفت: در روزهای همه‌گیری بیماری کرونا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان سازمانی پیشرو در حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و در راستای تکریم ارباب رجوع، امکان بهره‌مندی علاقه‌مندان از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی را در فضای مجازی فراهم کرد به طوری‌که هم‌اکنون تمامی خدمات فرهنگی کانون در فضای مجازی به آدرس kpf.ir قابل بهره‌برداری است.

مدیرکل کانون استان در ادامه افزود: این فعالیت‌ها فرصت مناسبی را ایجاد می‌کند تا در این روزها خلاهای آموزشی و تربیتی رفع شود و امکان رشد مهارت‌های مورد علاقه و کسب تجربه برای مخاطبان کودک و نوجوان فراهم شود.

وی سپس با ذکر شعار کانون«آینده را باید ساخت» از امکان استفاده‌ی کودکان و نوجوانان ۴ تا ۲۲ سال از خدمات کانون خبر داد و افزود: در راستای تحقق این شعار، مجموعه‌ی کانون با توجه به رسالت خود و تا عادی شدن شرایط، با برگزاری کلاس‌های تخصصی استانی و کشوری ظرفیت مناسبی فراهم آورده است تا فرزندان کشور بتوانند علاقه‌مندی‌های خود را پیدا و در مسیر شکوفایی استعدادشان حرکت کنند و با تکیه بر توانایی‌های خود آینده‌ی خویش و کشورشان را بسازند.

هادی هم‌چنین با اشاره به اهمیت پیوند نسل‌ها و آگاهی کودکان و نوجوانان از پیشینه‌ی پربار فرهنگی و دینی خود گفت: پیوند کودکان و نوجوانان با آموزه‌های دینی و پرورش نسلی با هویت ملی و اسلامی، با بهره‌گیری از روش‌های هنرمندانه، یکی از هدف‌های والای کانون است.

در ادامه مسئول ستاد نماز جمعه‌ی زاهدان ضمن تشکر از خدمات کانون به کودکان و نوجوانان، تلاش‌های این سازمان فرهنگی را برای آشنا کردن مخاطبان با هویت اسلامی را ستود.

حجت‌الاسلام رسول کهخا سلیم  سپس از تلاش این ستاد برای برگزاری باشکوه نماز جمعه خبر داد و گفت: انجام برنامه‌های پویای فرهنگی، مذهبی در کنار برگزاری نمازهای جمعه، برای افزایش حضور مردم یکی از برنامه‌های ما است و در این راه به همکاری کانون، با توجه به تخصص خود در اجرای برنامه‌های جذاب فرهنگی، نیازمندیم.

قابل ذکر است، در چهارچوب همکاری کانون پرورش فکری استان با ستاد نماز جمعه زاهدان، پیش از این نیز مدیرکل کانون در قالب میز خدمت برای پاسخگویی به پرسش‌های خانواده‌ها در مصلای نماز جمعه حضور داشته است و مربیان کانون هم در مناسبت‌های گوناگون در زمان برگزاری نماز برای کودکان برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا کرده‌اند که به دلیل نتایج ثمربخش این حضور، ستاد نماز جمعه خواهان همکاری مستمر در این خصوص شده است که در همین رابطه مدیرکل کانون استان از تشکیل کارگروهی ویژه، برای برنامه‌ریزی و اجرای هوشمندانه و هنرمندانه‌ی به منظور برگزاری باکیفیت فعالیت‌ها خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =