رویکرد جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در سال "جهش تولید "

رویکرد جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در سال "جهش تولید " آغاز فصل جدیدی از همکاری با هنرمندان موفق در تمامی رشته ها و سایر انجمن های هنری غیر کانونی استان برای تولید آثار فاخر خواهد بود .

مدیر کل کانون استان با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از متولیان اصلی برنامه ریزی و اجرای فعالیتهای فرهنگی ، هنری و ادبی در حوزه ی کودک و نوجوان در سطح کشور و استان می باشد گفت : فعالیت های اجرا شده در بستر کانون از دیرباز مورد همراهی و تایید قاطبه هنرمندان رشته های مختلف ، نویسندگان و اساتید صاحب نظر مطرح کشور است بنحوی که کانون را خانه دوم خود برشمرده اند.

ایشان اذعان داشت که از دیرباز تولیدات فاخری در کانون به بار نشسته است.از این رو اهالی فرهنگ و هنر در تمامی رشته های تخصصی با اطمینان و اعتماد بیشتری در کانون حضور داشته اند و همچنین خانواده ها مشتاقانه از برنامه های متنوع مراکز استقبال می کنند .

به همین جهت کانون در سطح استان بر آن است تا با توجه به نیاز قشر نوجوان و لزوم بکارگیری برنامه های متناسب با این نیازها تغییراتی را در نحوه ی اجرای فعالیت های خود در راستای سیاست های ابلاغ شده کشوری پیش بینی و اجرا نماید، چرا که نیازها و خواسته های مخاطبان به خصوص نوجوانان نسبت به چندین سال گذشته تغییر کرده است و روشهای قدیمی کارآیی لازم را برای پرورش استعداد ها و جذب آنها ندارد، لذا یکی از روش های موثر ، تعامل و همکاری نزدیک با صاحب نظران و استفاده از تجربیات هنرمندان فعال در کلیه انجمن های فرهنگی ، هنری استان من جمله هنرمندان عرصه فیلم ،سینما ، نمایش، موسیقی و عکاسی و ... می باشد که در سایه این امر ، خواهیم توانست ضمن کیفیت بخشی به فعالیت ها و تولیدات ، بستر مناسبی را برای رونق در امور محقق سازیم. 

نوری با تاکید بیشتر به شعار سال ادامه داد : در سال ۱۳۹۹ که به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب" سال جهش تولید" نام گذاری شده است با جدیت در صدد آنیم کانون را محل رفت و آمد هنرمندان نماییم تا ضمن پرهیز از بکارگیری سلایق فردی ، در کنار بهره گیری از خرد جمعی مجموعه هنرمندان کانونی ، با ایجاد کارگروه های تخصصی از تجربیات فعالان اهل فن نیز بهره ببریم .

ایشان خاطر نشان شدند :از اهداف دیگر کانون جذب اعضای نوجوان نخبه برای شرکت در کارگاه ها و نشست های تخصصی انجمن هاست تا با ایجاد بستری مناسب وارد رقابتی سالم شده و با شرکت در جشنواره های ملی و بین المللی در فضایی متناسب با گروه سنی خود افتخار کسب کنند .

این مقام مسئول ضمن دعوت از کلیه هنرمندان استان برای حضور و فعالیت در کانون استان بار دیگر خاطر نشان کرد هدف از تعامل با هنرمندان و انجمن های غیر کانونی در زمینه های مختلف از جمله هنری ، استفاده از تجربیات ، ظرفیت ها و امکانات انجمن ها در تولید آثار ، ایجاد فضای تولید، تقویت و علاقمند کردن مخاطبان به هنر و ادبیات ، شناسایی استعدادها ، ایجاد بستر مناسب برای اجرای فعالیتهای گروهی با موضوعات هنری برای جشنواره ها ، ایجاد نشاط و امید در میان نوجوانان ، حمایت از نوجوانان نخبه و حضور و نظارت کیفی اساتید صاحب سبک در تولیدات می باشد. 

مدیر کل کانون در پایان به فعالیت انجمن های فعال کانون استان اشاره کرد و افزود : در حال حاضر پنج انجمن فعال در رشته های سرود ، ادبی ، قصه گویی ، نمایش و عکاسی در سطح استان آغاز به کار کرده است که دستاوردهای مهمی در جشنواره ها و مهرواره ها کشوری کسب کرده اند که از جمله آن میتوان به:

برگزیده شدن تعدادی از اعضای انجمن عکاسی در مسابقات کشوری با موضوع اربعین، راهیابی گروه سرود پسران به مهرواره کشوری ، راهیابی تعدادی از داستان نویسان مطرح انجمن ادبی به اولین مهرواره کشوری آفرینش و راهیابی تعدادی از شاعران انجمن ادبی به اولین و دومین مهرواره ی شعر کشوری اشاره کرد.

انجمن ها آخرین فرایند از آموزش های مستمر کارگاه های ادبی ،هنری و فرهنگی ست که امیدواریم در سال جدید با برنامه ریزی منسجم تر بتوانیم به اهداف تعیین شده برای رونق فعالیت انجمن های یاد شده برسیم تا پاسخ گوی بهتر مخاطبان باشیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =