راه‌اندازی ۳۴ پلاتوی ضبط برنامه در کانون‌های پرورش فکری

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ایجاد پلاتوهایی برای ضبط برنامه، تلاش می‌کند کیفیت فیلم‌هایی را که این‌روزها در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود عرضه می‌کند، بالا ببرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ماه‌های گذشته و با شیوع بیماری کرونا علاوه بر مدارس، مراکز فرهنگی هنری کانون نیز ناخواسته به تعطیلی کشیده شد اما مربیان این مجموعه فرهنگی باسابقه تلاش کردند مخاطبان کانون را به سوی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی سوق دهند و بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را به این فضا منتقل کنند.

بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری کانون نیز از ظرفیت‌های فضای مجازی بهره بردند و کودکان را به مشارکت در این رویدادها دعوت کردند.

در همین حال با آغاز تابستان - فصلی که به بهار فعالیت‌های کانون مشهور است - مربیان کانون که امسال به‌دلیل شیوع این بیماری با تعطیلی مراکز یا کاهش تعداد اعضا روبرو هستند بار دیگر به فضای مجازی روی آورند و کانون نیز با راه‌اندازی پرتال اینترنتی‌اش بسیاری از کارگاه‌های آموزشی خود را در این فضا ارایه کرد.

در این میان اهمیت بالابردن کیفیت تولید کلیپ‌ها و فیلم‌های آموزشی، مراکز کانون سراسر کشور را بر آن داشت تا با راه‌اندازی پلاتوهای ضبط برنامه، کیفیت این تولیدات رسانه‌ای را بالا ببرند و بر جذابیت این فیلم‌ها برای مخاطبان کودک و نوجوان بیفزایند.

در روزهای اخیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت صدا و سیما و بخش خصوصی دو استودیو حرفه‌ای در مجتمع کانون شهرک غرب تهران راه‌اندازی کرده است و دو استودیو دیگر هم تا چند روز آینده در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران افتتاح خواهد شد.

همچنین طی روزهای گذشته پلاتوهای ضبط برنامه‌های کانون در استان‌های خوزستان (دو پلاتوی ضبط برنامه در اهواز، آبادان،‌ ماهشهر، هندیجان و دزفول)، آذربایجان شرقی، اداره کل استان تهران، البرز، سمنان، لرستان، مرکزی، کرمان، همدان، هرمزگان در جاسک و بستک، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، گلستان، یزد، همدان، مازندران در ساری و چالوس، فارس، ایلام، قزوین و کرمانشاه مراکز ١ و ٢ به بهره‌برداری رسید.

از این ٣۴ پلاتو برای ارایه نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزش و پخش زنده اینستاگرامی نیز استفاده می‌شود.

کارگاه‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی کانون به صورت برخط (آنلاین) ملی و استانی همچنین بدون محدودیت زمانی (آفلاین) در پرتال اینترنتی کانون به نشانی kpf.ir ارایه و رشته‌هایی مانند انیمیشن، نقاشی، نجوم، عروسک‌سازی، نوشتن خلاق، قصه‌گویی، خوش‌نویسی (با قلم)، خوش‌نویسی (تحریری)، پرورش تفکر (گام به گام تا اندیشه)، کلاژ، سفال، زیست‌شناسی، نمایش‌نامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری نمایش و کاردستی و... را شامل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =