کد خبر: 298591
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
بازدید 3466
ویژه‌برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در مراکز کانون استان اردبیل

هم‌زمان با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب؛ مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، مجری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و به‌تبع آن در استان اردبیل، برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در فضای مجازی و حقیقی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

- مرکز شماره یک کانون کوثر

در هفته عفاف و حجاب برنامه‌های متنوعی در فضای مجازی با حضور اعضای مرکز شماره یک کانون شهرستان کوثر انجام شد. پانل دیواری«من چادرم را دوست دارم»؛ با همکاری اعضا تهیه شد که در نوشته‌های این پانل از جملات مرتبط با عفاف و حجاب که توسط اعضا در گروه مجازی ارسال‌شده بود، استفاده‌شده و به دیوار نصب شد.

بروشور عفاف و حجاب؛ با موضوعاتی در رابطه با «مفهوم حجاب، پیامدهای رعایت حجاب، انواع حجاب قرآنی، حکمت پوشش و ضرورت آن و پوشش مردان از نگاه احکام شرعی» تهیه و در فضای مجازی جهت مطالعه اعضا بارگذاری شد.

کاردستی عفاف و حجاب؛ در برنامه‌ای دیگر کاردستی با موضوع«دختران باحجاب، فرشته‌اند» در فضای مجازی برای اعضای کودک و نوجوان دختر برگزار شد. به‌طوری‌که فیلم نحوه‌ی ساخت کارستی تهیه‌شده و در فضای مجازی بارگذاری شد و اعضا با استفاده از وسایل موردنیاز کاردستی خود را ساخته و عکس آن را در گروه به اشتراک گذاشتند.

شعارنوشته عفاف و حجاب؛ به مناسبت هفته عفاف و حجاب شعارنوشته‌ای با مضمون«حجاب یعنی بی‌نیازم از هر نگاهی به‌جز نگاه خدا» تهیه‌شده و در طول هفته حجاب بر پیشخوان اداره نصب شد.

- مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان نیر

با توجه به شرایط حاکم و اجرای فعالیت‌های کانون نیر به‌صورت مجازی، برنامه‌هایی در راستای شناساندن کودکان  و نوجوانان با هفته‌ی عفاف و حجاب و پرورش حس دینی و مذهبی، توسط مریم شکیبایی و لیلا هامونی، مربیان مرکز در گروه‌های مجازی اجرا شد.

معرفی ایام و وقایع، اشتراک‌گذاری تصاویر مربوط به حجاب در گروه و پخش کلیپ حجاب، پخش فیلم کوتاه (ضد خش) با موضوع حجاب و نقد و بررسی آن، برگزاری مسابقه‌ی نقاشی با موضوع حجاب،آشنا کردن اعضا با بیشینه‌ی پوشش و لباس‌های محلی در مناطق مختلف کشورمان ایران باهدف اهمیت حجاب از دیدگاه اقوام مختلف ایران اسلامی به‌صورت مصور ازجمله فعالیت‌هایی بود که در گروه‌های مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نیر اجرا شد.

همچنین شرکت مربیان مرکز در کارگاه آموزشی عفاف و حجاب فرمانداری و معرفی کتاب‌های مرتبط با مقوله حجاب، معرفی شخصیت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها و زیارت مزار شهدای گمنام شهرستان با همراهی امور بانوان شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کسب مقام در مسابقه دارت توسط مربیان کانون و تجلیل از آن‌ها از سوی تربیت‌بدنی شهرستان از دیگر فعالیت‌هایی بود که در این هفته اجرا شد.

در ادامه برنامه‌ها، تهیه طرح دیواری(پوشیدگی هنر است) به همراه منشور عفاف و حجاب بر روی دیوار ورودی مرکز از دیگر فعالیت‌های مرتبط با گرامیداشت این ایام فرخنده بود که همکاری با سایر ارگان‌ها، پرورش حس دینی و مذهبی، بیان اهمیت عفاف و حجاب و آشنا کردن اعضا با وقایع مهم و تاریخی ازجمله اهداف اجرای این فعالیت‌ها است.

- مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان گرمی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرمی مانند دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در زمینه‌ی عفاف و حجاب این هفته را گرامی داشتند.

قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی وقایع و ایام، معرفی کتاب «کاش تو را می‌دیدم»، معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) به‌صورت مجازی، برگزاری جشن تکلیف در منزل و ارسال عکس آن به مربیان توسط اعضا، تهیه نشریه الکتریکی با موضوع حجاب توسط مربیان، تعویض و اجرای طرح جدید پانل حجاب با عنوان طلوع سبز و داستان‌نویسی با محوریت عفاف و حجاب که ازجمله این فعالیت‌ها است.

همچنین اعضا در کارگاه نقاشی با توجه به نوع سلیقه خود یکی از پوشش‌های محلی زنان ایرانی را از کتاب لباس‌های محلی انتخاب کردند و آن‌ها نقاشی کردند و یک جمله زیبا درباره حجاب را بر روی صفحه نقاشی خود نوشتند.

- مرکز فرهنگی هنری کانون دولت‌آباد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دولت‌آباد در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب فعالیت‌هایی را به‌صورت حضوری و مجازی برگزار کرد. این برنامه‌ها باهدف ترغیب کودکان و نوجوانان به رعایت اصول و موازین اخلاقی، توجه دادن بخشی از نوجوانان به فضائل اخلاقی و نکات دینی در رابطه با رعایت پوشش و اخلاق اسلامی و همچنین ایجاد فضایی جهت پرسش و پاسخ به سؤالات کودکان در رابطه باحجاب برگزار شد.

معرفی وقایع و  ایام به‌منظور آگاهی بچه‌ها از علت نام‌گذاری هفته عفاف و حجاب، معرفی شخصیت حضرت فاطمه (س) به‌عنوان الگوی عفاف، معرفی کتاب بانوی آب و آیینه و فاطمه الگوی حیات زیبا، نصب احادیثی با موضوع حجاب و عفاف در پانل عفاف و حجاب مرکز، برگزاری مسابقه در فضای مجازی کانون، معرفی وقایع و ایام و نوشتن متن ادبی ازجمله این ویژه‌برنامه‌ها بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =