اعضای انجمن نمایش کانون لرستان با نمایش نامه خوانی و رادیو تئاتر آشنا شدند

نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان با حضور علیرضا آقایی و موضوع؛«نمایش نامه خوانی و رادیو تئاتر» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون استان لرستان با  حضور علیرضا آقایی به صورت مجازی برگزار شد.
دراین نشست اعضاو مربیان علاقمند به هنرهای نمایشی، با نمایش نامه خوانی و رادیو تئاتر به صورت حرفه ای آشنا شدند.
براین اساس مدرس این کارگاه ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین اعضای کانون لرستان گفت: نمایش نامه خوانی با رعایت تمام اصول ادبی، بهره گیری از روان خوانی و اجرای صحیح دیالوگ ها و یک اجرای ساده و معمولا با حضور نویسنده و کارگردان تئاتر اجرا می شود.
علیرضا آقایی افزود: برای جذب بیشتر مخاطب باید خلاقیت را در اجرای دیالوگ ها، نحوه خوانش، استفاده از افکت ها، طراحی لباس، موسیقی و استفاده از نورپردازی به درستی استفاده شود.
مدرس این کارگاه با اشاره به رادیو تئاتر و محبوبیت این هنر در بین مخاطبان عنوان  کرد: در رادیو تئاتر برای اینکه مخاطب، یک اثر را به خوبی بشنوند باید از تکنیک های مختلف، ابزار های مختلف مانند؛ میکسرهای صدا و افکت های نور و صدا استفاده کرد تا به وضوح صدا ها شنیده شوند و مخاطب با آنها ارتباط برقرار کند.
درادامه آقایی تعاریفی از ایده و ایده پردازی ارائه داد وچگونگی پرداخت ایده در یک کار نمایشی را تشریح کرد.
در بخش پایانی این کارگاه، شرکت کنندگان سوالات خود را مطرح کردند و مدرس دوره به آنه پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =