کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهم‌ترین جایگاه تربیت فکری کودکان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با  استاندار این استان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در ابتدای این دیدار مدیر کل کانون ضمن ارائه گزارش از وَضعیت موجود  استان و فعالیت‌های فرهنگی کانون به گسترش خدمات کانون در مناطق روستایی و کمتر برخوردار اشاره کرد و هم‌چنین ساخت و توسعه سالن‌های نمایش ویژه کودکان را از اولویت‌های عمرانی دانست و ابراز امیدواری کرد تنها مرکز فاقد سالن نمایش استان نیز به این امکان مجهز گردد. فعالیت مرکز تخصصی شاهنامه خوانی به عنوان اولین مرکز کشور در استان نیز از فعالیت‌های موثر کانون بوده که با استقبال خوب نیز همرا ه شده است. هم‌چنین از راه اندازی مرکز آسمان نما در روزهای آتی نام برد.

اقبال عباسی در این دیدار اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهم‌ترین جایگاه برای تربیت فکری کودکان و نوجوانان است و باید برای تربیت فکری و فرهنگی آینده سازان جامعه تدابیر لازم انجام شود.
وی افزود: اگر فکر و اندیشه کودکان به درستی تربیت شود در آینده نیروهایی کارآمد در جایگاه درست خود برای انجام فعالیت‌های سازنده و مفید در جامعه خواهیم داشت.
استاندار چهارمحال و بختیاری تناسب شخصیت افراد با شغل و پست شغلی‌شان را از عوامل موفقیت در هر سازمان و نهادی دانست و خاطرنشان کرد: فکر انسان در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از کودکی رشد و پرورش پیدا می‌کند بنابراین وظیفه نهادهای فرهنگی از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنگین‌تر می شود.
عباسی با اشاره به نقش بازی‌های کودکانه در تداعی آینده آن‌ها و جامعه، تصریح کرد: بسیاری از بازی‌ها معانی خاصی دارند که باید برخی از بازی‌ها و کارکرد آن‌ها تغییر یابد تا در ذهن کودکان معانی حاکی از تلاش، سازگاری مناسب، قدرت نه گفتن و اعتماد به نفس در ذهن و فکر این قشر نهادینه شود.
وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی مختلف مانند آموزش و پرورش و دانشگاه در تربیت کودکان نقش دارند، اضافه کرد: باید سرمایه‌گذاری جهت‌دار و هدف دار برای تربیت کودکان و نوجوانان صورت گیرد. 
در ادامه این دیدار فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری با اشاره به ضرورت پرداختن به اجرای نمایش برای القای مفاهیم اجتماعی به کودکان، افزود: نخستین مرکز تخصصی شاهنامه‌خوانی کشور در شهرستان فارسان راه‌اندازی شد که پس از استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان این مرکز را در استان‌های خود راه‌اندازی کردند، سایر استان‌های کشور نیز راه‌اندازی بخش متون کهن را به تاسی از مرکز شاهنامه‌خوانی فارسان در دستورکار خود قرار دادند.

رحیمی تصریح کرد: با توجه به نیاز کودکان و نوجوانان و تخصص مربیان استان، اختصاص محلی برای آموزش سفال‌گری لازم است که درخواست داریم این امکان ایجاد شود.
در پایان دیدار استاندار دستور حمایت جهت تجهیز خانه سفال در شهر بروجن را به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صادر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =