سرود «بازی‌های محلی» و نماهنگ «گردوبازی» کانون کرمان از شبکه امید پخش خواهد شد

آیین پایانی نخستین مهرواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شب عید سعید غدیر خم از شبکه امید سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، سرود« بازی‌های محلی» و نماهنگ «گردوبازی» کانون کرمان که پیش از این به مرحله نهایی و کشوری مهرواره سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه‌یافته بود، شب عید غدیر در ویژه برنامه‌ای از شبکه امید پخش خواهد شد.

بنابر این خبر، سرود بازی‌های محلی با شعر و آهنگ‌سازی مسعود نکویی و اجرای گروه کر اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری شهر کرمان تهیه شده و بین ۸ گروه برگزیده مهرواره سرود «نغمه‌های روشن فردا» قرار گرفته است.         

همچنین نماهنگ گردوبازی با شعر و تنظیم مسعود نکویی و با اجرای گروه سرود مهر وطن، با کارگردانی جواد اسماعیل‌زاده و تدوین محمدمهدی صادقی و به تهیه‌کنندگی مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بردسیر ساخته شده و یکی از دو نماهنگ برتر کشوری است.

این در حالی است که، مرحله نهایی و کشوری این مهرواره قرار بود با حضور ۸ گروه «سرود، نمایش» و دو گروه «نماهنگ» روزهای ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در گیلان برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد اما مسئولان کانون قصد دارند در آیینی از ۱۰ گروه منتخب این رویداد هنری قدردانی کنند و برخی از این آثار را به تماشای مخاطبان شبکه امید بگذارند.

در این میان کمیته داوری مهرواره، متشکل از بهرام دهقانیار، محمود منتظم و عباس محمدی، آثار منتخب استان‌ها شامل ۸۹ «سرود نمایش» و ۱۷ «نماهنگ» را که با حضور ۶ هزار نفر نوجوانان دختر و پسر ۶ تا ۱۸ ساله عضو مراکز فرهنگی هنری کانون و همچنین گروه‌های ترکیبی (عضو و مربی) سراسر کشور تهیه شده بود، مورد بررسی قرار دادند و در نهایت ٨ گروه «سرود نمایش» و دو «نماهنگ» را برای حضور در مرحله کشوری این رویداد غیررقابتی معرفی کردند.

بر همین اساس در بخش سرود نمایش، «بازی‌های محلی» از کرمان؛ «رنگین‌کمان مهربانی» از فارس؛ «دنیای قشنگ» از یزد؛ «فردا را می‌سازیم» از زنجان؛ «اشبال کارون» از خوزستان؛ «خلیج‌فارس» از هرمزگان؛ «شهر شقایق» از گلستان و «دنیای پنهان» از گیلان و همچنین دو نماهنگ «گیلان‌زای» از گیلان و «گردوبازی» از کرمان برای حضور در مرحله کشوری انتخاب شده بودند.

این آیین ساعت ٢٢:٣٠ روز ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ و در شب عید غدیر خم با حضور مسئولان کانون و برگزارکنندگان مهرواره، گروه داوران و نمایندگان گروه‌های منتخب و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار و از شبکه امید به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

همچنین فیلم سرودهای گروه‌های منتخب نیز در خلال همین برنامه برای مخاطبان این شبکه پخش می‌شود و مخاطبان این برنامه می‌توانند برخی از این آثار را از قاب شبکه امید تماشا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =