پخش سرود نمایش «شهر شقایق» کانون پرورش فکری گلستان از شبکه امید سیمای جمهوری اسلامی

آیین پایانی نخستین مهرواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شب عید سعید غدیر خم از شبکه امید سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، مرحله نهایی و کشوری نخستین مهرواره سرود آفرینش قرار بود با حضور ۸ گروه «سرود، نمایش» و دو گروه «نماهنگ» روزهای ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در گیلان برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد اما مسئولان کانون قصد دارند در آیینی از ۱۰ گروه منتخب این رویداد هنری قدردانی کنند و برخی از این آثار را به تماشای مخاطبان شبکه امید بگذارند.

بر همین اساس سرود نمایش «شهر شقایق» به آهنگسازی ناصر شکرایی، شعر حسین احمدی و به رهبری لیلی دولت‌آبادی، مربی فرهنگی مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون گنبدکاووس بعنوان یکی از منتخبین این مهرواره انتخاب شده بودند که به‌دلیل شیوع بیماری، مسئولان برگزاری این مهرواره با همکاری شبکه امید سیمای جمهوری اسلامی تصمیم گرفتند آیینی برای قدردانی از گروه‌های منتخب این رویداد در رسانه ملی برگزار کنند.

این آیین ساعت ٢٢:٣٠ روزهای ١٧ و ۱۸ مرداد ١٣٩٩ و در شب عید غدیر خم با حضور مسئولان کانون و برگزارکنندگان مهرواره، گروه داوران و نمایندگان گروه‌های منتخب و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار و از شبکه امید به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

همچنین فیلم سرودهای گروه‌های منتخب نیز در خلال همین برنامه برای مخاطبان این شبکه پخش می‌شود و مخاطبان این برنامه می‌توانند برخی از این آثار را از قاب شبکه امید تماشا کنند.

گفتنی‌است اساس فعالیت انجمن سرود و همچنین مهرواره سرود، ‌تلفیق هنرهای «نمایش» و «سرود» است به گونه‌ای که این دو هنر در کنار همدیگر بتوانند بخشی از محتوای ترانه و سرود را برای مخاطب تصویرسازی کنند و از این جهت به عنوان یک سبک هنری برای نوجوانان موثر و جذاب باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =