سفر به مریخ از واقعیت تا رویا

ششمین جلسه انجمن نجوم آفرینش استان خراسان جنوبی با حضور جلال الدین مجلل کارشناس علم نجوم، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان فردوس، مدیر کل کانون استان و جمعی از علاقه‌مندان با موضوع سفر به مریخ از واقعیت تا رویا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با حضور در جمع علاقه‌مندان به علم نجوم در ششمین نشست مجازی انجمن نجوم آفرینش که همزمان با شب چهارشنبه۸ مرداد ماه ۱۳۹۹ با حضور معاون سیاسی وامنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فردوس، جمعی از علاقمندان و اعضای این انجمن و با طرح موضوع «سفر به مریخ از واقعیت تا رویا»  توسط جلال الدین مجلل کارشناس نجوم برگزار شد، ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های علمی به ویژه نجوم در مراکز کانون از برگزاری منظم نشست انجمن نجوم در کانون فردوس قدردانی کرد.

در ادامه این نشست که با توجه به رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شد، جلال الدین مجلل مدرس این نشست به معرفی سیاره مریخ، نحوه‌ی شکل گیری و مقایسه آن با زمین پرداخت.

مجلل ضمن ارایه‌ی اطلاعاتی در خصوص این سیاره و سفرهای انجام شده به مریخ پرداخت و گفت: دلایل سفر فضا نوردان و پژوهش در خصوص شناخت بیشتر این سیاره را شباهت این سیاره به زمین از لحاظ ساختاری و فاصله مناسب آن با خورشید عنوان کرد.

وی کشف شواهدی از وجود آب در مریخ را از دلایل مهم سفر های آینده به مریخ دانست و اظهار داشت: وجود آب لازمه حیات در مریخ است و هدف بیشتر سفرها و کاوش‌های انجام شده با موضوع کشف آب در این سیاره انجام شده است.

مجلل در پاسخ به سوال یکی از حاضران در نشست، در رابطه با کاوشگر مریخ بحث خود را با اشاره به سفرهای فضایی به سیاره سرخ پرداخت و اظهار داشت آخرین کاوشگر تحت عنوان« استقامت (Perseverance)» در بعد از ظهر روز پنجشنبه ۹مرداد ماه ۱۳۹۹ به فضا پرتاب خواهد شد.

وی سفر به مریخ را دور از انتظار ندانست و در ادامه ویدیوهایی از پرتاب کاوشگرها، مستندات تهیه شده از وجود آب درسطح و قطب‌های  سیاره مریخ و همچنین پژوهشهای انجام شده در خصوص سفر به مریخ را ارایه کرد و به سوالات اعضا پاسخ گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =