کد خبر: 298689
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
بازدید 495
فعالیت ۱۳ کارگاه برخط در کانون فارس

فعالیت دوره‌های تخصصی برخط(آنلاین) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، با برگزاری ۲ کارگاه شعر و قصه، موسیقی، حال خوش زندگی، پویانمایی و داستان‌نویسی خلاق (مقدماتی) ،اوریگامی، داستان‌نویسی خلاق پیشرفته، نقاشی، نجوم، هنرهای تجسمی، گام‌به‌گام تا اندیشه (فلسفه برای کودکان) و کاردستی ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، با آغاز فعالیت ۸ کارگاه برخط دیگر با هدف ایجاد تابستانی پربار و بانشاط  برای کودکان ونوجوانانی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا امکان فعالیت حضوری در مرکز ندارند تعداد کارگاه‌های در حال برگزاری کانون فارس به ۱۳ کارگاه رسید.

نقاشی، کلاژ، داستان‌نویسی خلاق، طراحی، شعرسرایی خلاق، نوشتن‌خلاق، سفال، نجوم، پرورش نگاه پژوهشگر، اریگامی، کارگردانی نمایش، نمایشنامه‌نویسی، زبان بدن، ساخت عروسک، شعر و قصه، تذهیب، گام‌به‌گام تا اندیشه، پویانمایی، کارگاه‌ مهارت‌ها و حال خوش زندگی، زیست‌شناسی، موسیقی کودک و کارگاه انتخاب پرداخت متن از جمله فعالیت‌هایی است که برگزاری آن در کانون فارس پیش بینی شد.

این روزها ۱۳ کارگاه شعر و قصه، موسیقی، حال خوش زندگی، پویانمایی و داستان‌نویسی خلاق (مقدماتی) ،اوریگامی، داستان‌نویسی خلاق پیشرفته، نقاشی، نجوم، هنرهای تجسمی، گام‌به‌گام تا اندیشه ( فلسفه برای کودکان) و کاردستی در حال برگزاری است.

دو کارگاه «شعر و قصه» روزهای یکشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۷ الی ۱۸ و ۱۸:۳۰ الی ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود و راهبری این دوره را مژده دستوری کارشناس مسوول فرهنگی کانون فارس برعهده دارد. هدف از برگزاری این کارگاه، لذت‌بخشی و انتقال غیرمستقیم مفاهیم تربیتی و تقویت مهارت‌های ساده زندگی به کودکان عنوان شده است. در این دوره تخصصی، تلاش می‌شود تا علاوه بر دست‌یابی به اهداف گفته شده،رفع نیازهای عاطفی کودکان و ترویج فرهنگی کتاب خوانی در میان مخاطبان هم انجام شود.

کارگاه بر خط کاردستی را افسانه کشاورزی، مربی فرهنگی کانون فارس، شنبه و چهارشنبه ساعت ۱۱ الی ۱۲ برگزار می کند. در این کارگاه تلاش می‌شود به‌واسطه فعالیت کاردستی، اعتماد به‌نفس بچه‌ها افزایش یابد و مهارت‌آموزی، پرورش خلاقیت، تقویت حواس و ایجاد حس زیبایی‌شناسی در آن‌ها تقویت شود.

داستان‌نویسی خلاق پیشرفته، دیگر کارگاهی است که راضیه احمدی، مربی ادبی کانون فارس در روزهای دوشنبه و سه شنبه ساعت ۱۷ الی ۱۸ برگزار می‌کند.

در فعالیت داستان‌نویسی، طی یک فرایند مشخص، با طرح درس‌های مدون و متوالی، عناصر داستان و فنون و شگردهای نوشتن داستان توسط مربی به عضو آموزش داده می‌شوند. شناخت درست از اجزای تشکیل‌دهنده یا همان عناصر داستان توسط نوجوان، خلق یا آفرینش اثر داستانی توسط عضو با تکیه بر تجربه‌های فردی و مهارت‌افزایی در زمینه نقد و بررسی داستان اهداف کارگاه‌های داستان‌نویسی است که کارگاه مقدماتی آن هم روزهای شنبه و چهارشنبه ساعت ۱۷ الی ۱۸ توسط راضیه احمدی برگزار می‌شود.

 در کارگاه هنرهای تجسمی و نقاشی، اعضا با فعالیت‌های طراحی، نقاشی وکلاژ که هرکدام شامل رشته‌های مستقل هنرهای تجسمی است آشنا می‌شوند. در این کارگاه با یک برنامه‌ریزی مدون، کودکان و نوجوانان با  ابزار مختلف و مواد مناسب آشنا می‌شوند و می‌آموزند که چگونه زمینه بروز خلاقانه  اندیشه و عواطف درونی را در قالب تصاویر فراهم سازند. در این کارگاه پس از تشریح و تفهیم موضوع بر اساس یک گفتگوی دوطرفه و ایجاد فضاسازی ذهنی از اعضا خواسته می‌شودد با توجه به موضوع و تکنیک انتخابی به خلق اثر بپردازند.

این کارگاه را سحر نعیمی مربی، هنری کانون فارس در روزهای یک شنبه و سه شنبه ساعت ۱۱ الی ۱۲ اداره می‌کند. زینب کلوخی دیگر مربی هنری کانون فارس، کارگاه نقاشی را در روزهای یک شنبه و سه شنبه ساعت ۱۷ الی ۱۸:۳۰ برگزار می‌کند.

 علاقه مندان به نجوم و آسمان پرستاره با شرکت در کارگاه برخط نجوم که حامد زارع، مربی نجوم کانون فارس در روزهای شنبه و سه شنبه ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ برگزار می‌کند، از مفاهیم پایه‌ای نجوم و آسمان شب لذت خواهند برد. در این کارگاه، اعضا با مبانی نجوم آشنا می‌شوند و در پایان کلاس شناخت خوبی از موقعیت قرارگیری زمین و ماه و خورشید، سیارات منظومه شمسی و آسمان شب پیدا خواهند کرد.

گام به گام تا اندیشه (فلسفه برای کودکان فارس) عنوان کارگاه دیگری است که نرگس عرفانی‌نیا مربی فرهنگی کانون فارس در روزهای شنبه و چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۸:۳۰ برگزار می‌کند.

فلسفه برای کودکان (گام به گام اندیشه) با هدف پرورش تفکر فلسفی شکل می‌گیردکه علاوه بر نقد واستدلال، ویژگی‌های مهم دیگری نیز دارد که مهم‌ترین آن پرورش هوش هیجانی، شناخت خود و دیگران است. در این فعالیت با تفکیک گروه‌های سنی ومتناسب با ساختار ذهنی ورشدی مخاطبان، فعالیت‌هایی درنظر گرفته می‌شود که مجموعه‌ای از مهارت‌های ذهنی وجنبه‌های مختلف از تفکر(خلاق، انتقادی، منطقی وشهودی)، به کارگیری هوش هیجانی، آموزش مهارت‌ها،مهارت میان فردی که نوعی مهارت ارتباطی است) را در برمی‌گیرد.

سمیه یزدان‌بخش مربی هنری کانون فارس، روزهای شنبه و چهارشنبه ساعت ۹:۳۰ الی ۱۰:۳۰ کارگاه اوریگامی را برگزار می کند.

این  دوره اوریگامی‌ فوق‌العاده جذاب و هیجان‌انگیز برای همه و یکی از دوره‌های پایه برای ورود به دنیای اوریگامی است. هدف از این دوره در حقیقت نوعی دست‌ورزی جهت آشنایی با انواع تاها و تکنیک‌ها در اوریگامی می‌باشد. دراین دوره مقدماتی اعضا مجموعه‌ای بالغ بر بیست شکل اوریگامی در شاخه‌های مختلف تا را خواهند شناخت.

 علاقه‌مندان یادگیری موسیقی کودک به شیوه‌ی ارف، روزهای یکشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۰ الی ۱۱ با حضور در این کارگاه از آموزش‌های فرشید جعفری، کارشناس مسوول هنری کانون فارس بهره‌مند می‌شوند.

تاثیرات فراگیری موسیقی در سنین کودکی، بالابردن فعالیت دو نیم کره مغز، نقش پذیری،تقویت هوش شنوایی، رشد ذهنی کودک، تسلط و کنترل بدن، تقویت مهارت‌های گفتاری، افزایش ضریب هوشی، افزایش اعتماد به نفس، افزایش قدرت یادگیری ریاضیات و کشف اصوات سازهای مختلف، اهدف این کارگاه آموزشی است. ساز مورد استفاده در کارگاه موسیقی مجازی، فلوت ریکوردر، برای سنین ۶ تا ۱۰ سال تعیین شده است.

کارگاه پویانمایی مقدماتی دیگر فعالیتی است که روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه از ساعت ۱۷ الی ۱۸ برگزار می‌شود و الهام خسری مربی هنری کانون فارس، علاقه‌مندان را با این هنر آشنا می‌کنددر این کارگاه اعضا با  فلیپ بوک و توماتروپ آ، به منظور آشنایی با اهمیت سرعت ودقت آشنا می‌شوند و در فضای استاپ موشن انیمیش را می‌آموزند.

کارگاه «حال خوش زندگی» روزهای یک‌شنبه و سه شنبه ساعت ۱۱ الی ۱۲:۳۰ صبح برگزار می‌شود و راهبری این دوره را اعظم ایزدی کارشناس فرهنگی کانون فارس برعهده دارد. در این کارگاه ۸ مهارت مثبت روان‌شناختی که عبارت است از مهارت‌های خودباوری، جرأت‌مندی، مهارت امید، خوش‌بینی، مهارت معنویت، شادی و نشاط و مهارت روابط مثبت و هوش هیجانی، آموزش داده می‌شود. ایجاد خودباوری و بهره‌گیری از مهارت‌های مثبت رفتاری در مخاطبان، تقویت توانمندی اعضای نوجوان در مقابله با هیجان‌ها، صفات مثبت با رویکرد پیش‌گیرانه و آینده‌نگر و با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای کودکان و نوجوانان، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره تخصصی است.

واحدهای فرهنگی، فناوری اطلاعات و روابط عمومی اداره کل کانون فارس، به شماره تماس ۳۸۳۰۲۴۸۰ داخلی ۲۱۶و ۳۸۳۹۱۴۲۱ پاسخگوی علاقه‌مندان به ثبت‌نام و شرکت‌کنندگان در دوره‌های تخصصی برخط کانون فارس و اطلاع‌رسانی و رفع مشکلات احتمالی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =