تأکید بر نقش کانون پرورش فکری در ایجاد موقوفات برای کودکان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بر نقش کانون پرورش فکری در ایجاد موقوفاتی با نیت آموزش احکام و مسائل دینی به کودکان، تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان پیش از ظهر روز دوشنبه ۱۳ مردادماه ۱۳۹۹ با حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان در محل اداره‌کل اوقاف، دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در این دیدار اظهار داشت: بایست تلاش کنیم تا بیش از گذشته، کودکان را با فرهنگ اهل‌ بیت(ع) و سنت‌های نیکوی آن‌ها مانند وقف، آشنا کنیم.

وی در ادامه افزود: ایجاد موقوفاتی با نیت آموزش احکام و مسائل دینی به شیوه‌های جذاب به کودکان و نوجوانان، بیش از گذشته مورد توجه باشد و در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان این‌که یکی از اقدامات این اداره‌کل، مدیریت موقوفات و اجرای نیات واقفان خیراندیش آن است، گفت: تعداد زیادی از این واقفان بر اساس نظر و برداشت باطنی خود اقدام به وقف اموال خود کرده و در برخی موارد از همکاران ما در مورد ایجاد موقوفات و نیازهای روز جامعه در وقف جدید نظرخواهی می‌کنند.

حجت‌الاسلام تدینی با اشاره به اقبال خوب مردم در استان سمنان به ایجاد موقوفات جدید، تصریح کرد: در صورت مراجعه افراد برای ایجاد این موقوفات، می‌توانیم در قالب مشاوره بحث نیازهای روز جامعه در حوزه‌های آموزشی کودکان و نوجوانان و حتی جوانان را به‌عنوان یکی از اولویت‌ها برای ایجاد موقوفات جدید ارائه دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اهمیت آموزش‌هایی که در دوران کودکی به افراد داده می‌شود، گفت: تأثیر آموزش‌های دوران کودکی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و به‌همین دلیل کانون پرورش فکری کودکان می‌تواند نقش به‌سزایی در نهادینه‌کردن بسیاری از مسائل مانند ایجاد موقوفات جدید در نسل‌های آینده داشته باشد.

حجت‌الاسلام تدینی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ خیرخواهی بیش از گذشته در خانواده‌ها ورود کند و یکی از بهترین نمونه‌های خیرخواهی در دین اسلام، وقف است.

توجه متولیان در وقف و نیکوکاری به نونهالان، کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون استان سمنان، ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید غدیر و انتصاب مدیرکل جدید اوقاف در این استان، وقف را سنت دینی و شرعی و یکی از راه‌های ادامه‌ی نیکوکاری و کمک به هم‌نوعان، عنوان و اظهار کرد: درخصوص وقف و چگونگی آن مواد ۵۵ تا ۹۱ قانون مدنی به تفصیل توضیح داده و آنچه ما در عرصه‌ی تخصصی فعالیت‌ها نیاز داریم توجه متولیان در وقف و نیکوکاری به نونهالان، کودکان و نوجوانان است.

خدابخشی در ادامه افزود: توجه به شادابی، طراوت و امیدواری این قشر عظیم به پیشرفت و توسعه و سربلندی جامعه‌ی دینی ما کمک می‌کند.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: ما برای تقویت فعالیت‌های بنیادین در آموزش‌های تخصصی غیر رسمی و پرورش فکری نونهالان نیاز به توجه مادی و معنوی داریم و هدایت واقفان و نیکوکاران به عرصه‌های نوجوانان و جوانان برای بالندگی کشور مهم است.

خدابخشی بیان داشت: ما در مناطق محروم روستایی و کم‌برخوردار به سمت اعضا و جامعه‌هدف می‌رویم و به ارائه خدمت می‌پردازیم؛ در صورتی‌که در مناطق شهری، جامعه‌هدف به سمت ما می‌آیند و از خدمات بهره می‌گیرند.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌های متعددی با نهادها و سازمان‌های مختلف داریم و تلاش می‌کنیم ضمن این‌که تمام ظرفیت‌های خود را در اختیار دیگر دستگاه‌ها برای خدمات بهتر بگذاریم از ظرفیت‌های سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر نیز در زمینه‌ی پیشبرد بهتر مأموریت‌های خود استفاده کنیم.

گفتنی است؛ فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون استان سمنان در این دیدار با اشاره به تاریخچه‌ی کانون، رسالت و سیاست‌های این‌مجموعه‌ی فرهنگی، هنری و ادبی به ارائه‌ی گزارش کوتاهی از فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری مربیان کانون پرورش فکری و برگزاری دوره‌های حضوری و مجازی در سامانه‌ی کانون‌مجازی پرداخت و کارگاه‌های «حال خوش زندگی» و «سواد اقتصادی» را در پاسخ به نیاز روز کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =