کد خبر: 298790
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
بازدید 535
برگزاری آیین رونمایی از دو پوستر فراخوان ادبی و هنری و دو کتاب دفاع مقدس در بوشهر

آیین رونمایی از پوستر فراخوان شعر استانی «حماسه دریا» و فراخوان ادبی و هنری «حماسه مجنون» و دو کتاب حوزه دفاع مقدس در سالن اجتماعات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، این آیین به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سالروز تاسیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، با حضور سمیه رسولی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، سرهنگ علیرضا غریبی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان بوشهر، امید پارسایی‌فر رئیس حوزه هنری استان بوشهر و عبدالله رئیسی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر و دوستداران اهالی فرهنگ و هنر در ۱۴ مردادماه برگزار شد.

سمیه رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کانون را متولی ترویج فرهنگ برای کودکان و نوجوانان خواند و اظهار داشت: کودکان و نوجوانان نسل نوپای انقلاب اسلامی هستند که رسالت مهمی در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به آنها وجود دارد.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان وکالت و رسالت عظیمی را در انتقال مفاهیم حوزه ادبیات دفاع مقدس و هنر به نحو مطلوب به کودکان و نوجوانان را به عهده دارد.

 مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با اشاره به اینکه خیلی کم به ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در حوزه کودکان پرداخته شده است خاطرنشان کرد: با توجه به فاصله زمانی آن‌ها با سال‌های دفاع مقدس باید اقدامات بیشتری در آشنایی این رده سنی با این مفاهیم صورت گیرد.

سرهنگ «علیرضا غریبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: در حوزه هنر خداوند یک هنرمند است و هنری که زیبا خلق می شود قابل احترام است.

غریبی با اشاره به برنامه ها و روزشمار ۴۰ سالگی دفاع مقدس از سوم خرداد تا پایان اسفند در قالب ۴۳  هفته خاطرنشان کرد: شش کمیته فرهنگی و هنری، اطلاع رسانی و فضای مجازی، بانوان، تولید محتوا، ایثارگران و روحانیون ویژه چهل سالگی دفاع مقدس تشکیل شده است.

وی تاثیر و ضرورت احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان را برشمرد و تصریح کرد: در این مرکز فرهنگی می توان مهمترین آثار هنری در حوزه حماسه های ارزشی را در اختیار عموم مردم قرار داد.

امید پارسایی‌فر رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر، با تاکید بر انجام کار در حوزه فرهنگ ایثار و مقاومت اظهار داشت: باید از فرهنگ و هنر ضرورت دفاع از میهن را برای نسل جوان منتقل کرد.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر استانی متفاوت از سایر استان های دیگر است گفت: استان بوشهر پنج قرن سابقه مقاومت در برابر بیگانگان را دارد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی شعر دفاع مقدسی «حماسه دریا» آغاز خوبی برای انتشار فرهنگ دفاع مقدس است.

پارسایی‌فر افزود: رونمایی از تولیدات تصویری، تجسمی و ادبی، برگزاری نشست هی فرهنگی و هنری چراغ فرهنگ و ایثار و شهادت با توجه به شرایط کرونایی فروزانتر خواهد بود.

عبدالله رئیسی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: استان بوشهر از گذشته در مبارزه با استعمارگران، بیگانگان و دفاع از میهن اسلامی در عزصه های هوایی، زمینی و دریایی در دوران دفاع مقدس حضور فعالی داشته است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، هنر و ادبیات دو مقوله تاثیرگذار هستند گفت: این دو مقوله در ۴۰ سال گذشته بخشی از ماهیت و هویت خود را از دفاع مقدس گرفته است و توانسته آثار ارزشمندی را تولید کند.

گفتنی است دو کتاب دفاع مقدس شامل کتاب «در سوگ سردار دلها» نوشته مصطفی مجدیان خو و کتاب «آن روز به یادماندنی» نوشته زهرا رضایی طرهانی است که این کتاب ها، توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان بوشهر منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =