اعضای نخستین مهرواره سرود، با تکنیک‌های آوازی آشنا شدند

اولین دوره‌ی آموزشی ویژه اعضای نخستین مهرواره سرود کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در کانون فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، اولین دوره‌ی آموزشی ویژه اعضای نخستین مهرواره سرود آفرینش با راهبری فرشید جعفری، کارشناس مسوول کانون فارس در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ در شیراز برگزار شد.

این دوره آموزشی به‌منظور توانمندسازی و ارتقای سطح علمی اعضای برگزیده، کارشناسان و رابطان نخستین مهرواره کشوری سرود آفرینش کانون برگزارشد.

بر اساس این گزارش تعریف حالت‌ها و نوانس در موسیقی که تشکیل شده از حالت‌های برونی (دینامیک) و حالت‌های درونی (کاراکترها)  است و گستره صدایی انسان و استفاده از چهار صدای اصلی گروه، مباحثی بود که جعفری به عنوان مدرس این دوره درباره‌ی آن‌ها با اعضا صحبت کرد. 
تعریف گام و اکتاو، گام‌های بالارونده و پایین‌رونده، هفت نت، گرم کردن صدا، هامینگ و لیپ رول، موارد دیگر مطرح شده در نشست آموزشی سرود در کانون فارس بود. 
استفاده از تکنیک‌های آوازی همچون: هوادار خواندن، وکال فرای، بزرگ خواندن، گفتگو خواندن و ویبراسیون، دقت در خواندن با حجم کنترل‌شده صدا، پرهیز از خواندن با صدای بلند و بیان صحیح و واضح کلمات، موضوعاتی بود که اعضای نخستین مهرواره سرود فراگرفتند. 

اساس فعالیت انجمن سرود و همچنین مهرواره سرود، ‌تلفیق هنرهای «نمایش» و «سرود» است به گونه‌ای که این دو هنر در کنار همدیگر بتوانند بخشی از محتوای ترانه و سرود را برای مخاطب تصویرسازی کنند و از این جهت به عنوان یک سبک هنری برای نوجوانان موثر و جذاب باشد.

سال گذشته، نخستین مهرواره سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» و با شعار «آینده ساختنی است» در دو بخش «سرود نمایش» و «نماهنگ» و در دو مرحله استانی و کشوری ویژه نوجوانان دختر و پسر ۶ تا ۱۸ ساله عضو مراکز فرهنگی هنری کانون و همچنین گروه‌های ترکیبی (عضو و مربی) سراسر کشور برگزار شد.

در این میان کمیته داوری مهرواره آثار منتخب استان‌ها شامل ۸۹ «سرود نمایش» و ۱۷ «نماهنگ» را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت ٨ گروه «سرود نمایش» و دو «نماهنگ» را برای حضور در مرحله کشوری این رویداد غیررقابتی معرفی کردند که در این دوره‌ی آموزشی به عنوان مخاطب دوره حضور داشتند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =