چهارمین جلسه‌ی مجازی اعضای انجمن عکاسان  نوجوان کانون استان اردبیل

اعضای انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در چهارمین جلسه‌ی مجازی با موضوع «از سلف پرتره تا سلفی» به گفتگو نشستند.

به گزارش روابط عموی اداره کل کانون استان اردبیل، این نشست با حضور علی خوش‌جام مدرس و کارشناس عکاسی، گرافیست و عضو انجمن عکاسان ایران و همچنین اعضای انجمن روز دوشنبه مورخه‌ی۲۰ مرداد سال ۱۳۹۹ از ساعت۱۰ الی ۱۲ قبل از ظهر برگزار شد.

محتوای مطالب ارائه‌شده در این  نشست شامل: تاریخچه‌ی سلف پرتره، عصر دیجیتال و تبادل اطلاعات و تأثیرات آن بر هنر عکاسی، نقاط مشترک نقاشی‌های هنرمندان بزرگ جهان با عکاسی سلف پرتره و بیان احساسات و عواطف عکاس در پرتره و سلف پرتره بود.

بر اساس این گزارش، علی خوش جام ابتدا به تاریخچه‌ی عکاسی و تأثیرپذیری نقاشان از پرتره، ارائه‌ی عواطف و احساسات چهره‌های خود در نقاشی‌‎ها اشاره کرد و سپس با معرفی عکاسان مطرح پرتره و سلف پرتره، آثاری از آنان ارائه و به نوع نگاه و انتخاب سوژه برای عکاسی از پرتره پرداخت.

عضو انجمن عکاسان ایران در بخش دوم مباحث خود به ثبت تصاویر سلفی، معایب و مزایای آن در عصر حاضر پرداخته و پس‌ازآن مطالبی در خصوص ژانرهای مختلف عکاسی، استفاده از نرم افراز و مشخص کردن مرز ویرایش و پردازش، سبک سورئالیسم و فتومونتاژ ارائه کرد.

پس از پایان این دو مبحث، وب به سؤالات اعضا پاسخ گفته و قرار بر این شد تا در یک جلسه متفاوت، عکس‌هایی که اعضا عکاسی کرده‌اند را نقد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =