تولید برنامه‌ی کودک با همکاری کانون کهگیلویه و بویراحمد و صدا و سیما

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد و صدا و سیمای مرکز استان برای مشارکت دو جانبه در تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان نشست برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون کهگیلویه وبویراحمد ؛ مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد طی نشستی با معاون سیما و مدیران گروه تولید برنامه‌های کودک صدا و سیمای مرکز دنای یاسوج با بیان این که این دو نهاد فرهنگی از یک خانواده هستند گفت: هدف و رسالت اصلی کانون ،  پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان براساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی است و همکاری و مشارکت برای تولید برنامه‌های با کیفیت برای نسلی که آینده‌ساز ایران اسلامی خواهد بود گام موثری برای رسیدن به این هدف است.

کبری اخلاقی نیا ، برند کانون را یک برند معتبر و مورد اعتماد خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: مربیان و کارشناسان سه حوزه فرهنگی، هنری و ادبی کانون از توان و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و استفاده از این توان و دیدگاه‌های خلاقانه آن‌ها می‌تواند در تنوع بخشی و نوگرایی برنامه‌های تولیدی صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی و شناخته شده در بین خانواده‌ها، بسیار کاربردی و مفید باشد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های صدا و سیما در سال گذشته به معرفی فعالیت‌های کانون در جهت رشد و استعدادیابی کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت:در حال حاضر  بسیاری از فعالیت‌های کانون به صورت مجازی است و صدا و سیما می‌تواند از بخش اعظمی از این فعالیت ها را استفاده کند.

در ادامه این نشست، مهدی حمزه معاون سیمای کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که هدف برنامه‌سازان این است که برنامه‌هایی با کیفیت برای کودکان و نوجوانان تولید شود تا بتوانیم نسلی خلاق و با نشاط را برای آینده کشور پرورش دهیم افزود: برای رسیدن به این هدف بایستی تحولی در حوزه کودک و نوجوان اتفاق بیافتد و کانون پرورش فکری به عنوان متولی اصلی این حوزه می‌تواند در بخش محتوایی برنامه‌ها با صدا و سیما مشارکت و همکاری بیشتری داشته باشد.

وی با بیان این که برای تولید برنامه‌های جذاب و مخاطب پسند بایستی به نیازهای روز کودکان توجه شود یادآور شد: نهادهای فرهنگی نیز بایستی در این مسیر با قشر کودک و نوجوان جامعه همگام و همراه باشند.

معاون سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاهدیم که بسیاری از فعالیت‌های انجام شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قابلیت تبدیل به یک طرح تلویزیونی را دارد، چرا که با نیاز مخاطب هم‌خوان است.

وی ادامه داد: انعکاس فعالیت حوزه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسیار مهم و ارزشمند است و یکی از ارگان هایی است که در آن کودکان و نوجوانان با انواع فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی آشنا می شوند و کودکان پرورش یافته این مکان ها، در ساختن آینده این مملکت سهم بسزایی دارند. 

وی اظهار امیدواری کرد: با انعقاد چنین تفاهم نامه هایی بتوانیم در تولید کارهای محتوایی مشترک سهم مهمی داشته باشیم. 

گفتنی است در پایان مقرر شد بخشی از فعالیت‌های مربیان و کارشناسان و اعضای کودک و نوجوان کانون در کنداکتور برنامه های صدا و سیما قرار گیرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =