کد خبر: 298946
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
بازدید 164
بازنشستگی، جشن بازآفرینی است

مدیرکل کانون استان گیلان در آیین تجلیل از همکاران پیش‌کسوت کانون استان گیلان، بازنشستگی را آغاز فصلی جدید و جشن بازآفرینی دانست و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بازنشستگان را یک معامله «برد-برد» توصیف‌کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی این سخنان را در آیین تجلیل از همکاران این مجموعه که درکسوت بازنشستگی نیز منشاء خدمات ارزنده به نسل کودک و نوجوان هستند، اظهارداشت و این مقطع‌زمانی را گردن‌آویزی از ایستادگی و ازخودگذشتگی برای یک فعال عرصه‌ی فرهنگ عنوان‌کرد.

مدیر کل کانون گیلان در ادامه این آیین که هم زمان با «روزخانواده و تکریم از بازنشستگان» صورت‌گرفت، ضرورت توجه هم‌زمان به خانواده و رسالت‌های شغلی را خاطرنشان‌کرد و با اشاره به نقش خانواده در شکل‌گیری بنیان‌های جامعه گفت: برهمین اساس نیز هدف تمامی سیاست‌ورزان و اسلام‌ستیزان خارج‌نشین، فروریزی اساس این نهاد در ایران اسلامی است و نگاه هم‌زمان بازنشستگان این دیار به کار و پاس‌داشت حریم خانواده، نقش ارزنده‌ای در ناکامی معاندان داشته‌است.

او درهمین ارتباط، ریشه بسیاری از فراز و فرودها را در خانواده جستجوکرد و افزود: خانواده‌ای که بر مبنای عقلانیت، انسانیت و شرع‌ شکل‌گرفته، می‌تواند زمینه‌های تعالی فردی و اجتماعی را فراهم‌کند.

این مدیرفرهنگی دراین میان به نقش‌آفرینی هم‌زمان بازنشستگان درخانواده و جامعه پرداخت و با بیان‌این‌که بازنشستگی، آغاز بالندگی مبتنی بر علم و تجربه است، تصریح‌کرد: رسیدن به تعالی و تداوم حرکت در مسیر دانش‌افزایی، محدود به مقطع سنی خاصی نیست و از این رو، بهره‌گیری از توان‌مندی پیش‌کسوتان می‌تواند موهبت‌های فراوانی درپی‌داشته‌باشد.

ضیائی برهمین اساس، سخنان مقام معظم‌رهبری (مدظله‌العالی) را در ارتباط با جدایی ناپذیری شاغل و بازنشسته خاطرنشان‌کرد و افزود: توجه این مهم، چراغ راهی برای تمامی افراد جامعه محسوب‌می‌شود و ازاین‌رو لازم است با تقویت نگرش‌های مثبت، پیش‌کسوتان را به‌عنوان میراث‌داران هر مجموعه و الگویی برای شاغلان گرامی‌بداریم.

اسفندیارضیائی پایان سخنان خود را به یادآوری اخلاق‌مداری و تعهد کاری پیش‌کسوتان کانون اختصاص‌داد و گفت: قصه‌ی زندگی‌ همه‌ی ما روزی کتاب خواهد شد و چه نیکو که‌ برگ‌برگ صفحه‌های کتاب زندگی و دوران کاری‌مان سرشار از مهر و عطوفت‌ورزی و بیان‌گرپویایی و معرفت‌ورزی باشد.

ادامه‌بخش این آیین که صبح‌امروز و در سالن جلسه‌های اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در رشت صورت‌گرفت، اهدای لوح‌سپاس به  همکار بازنشسته کانون استان به‌نمایندگی از پیش‌کسوتان این مجموعه‌ی فرهنگی ‌بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =