پنجمین جلسه شورای فرهنگی کانون آذربایجان غربی برگزار شد

پنجمین جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی صبح روز یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ در کتابخانه‌ مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، این نشست با چهار دستور جلسه طرح موضوع کتاب‌های ارسالی از طرف ستاد مرکزی، ارائه گزارش از عملکرد انجمن ادبی استان، طرح مهرواره  پویش محیط زیست با عنوان "زمین ترانه زندگی می خواند" و طرح دومین مهرواره  "ادبیات شفاهی سرزمین من" برگزار شد.

جواد زاهدی مدیرکل کانون استان آذربایجان‌غربی در ابتدای این جلسه ضمن تبریک روز ۲۶ مرداد، سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، پایان ماه ذی‌الحجه و فرا رسیدن ماه حزن و اندوه محرم را تسلیت گفت. 

زاهدی افزود: از بدو واقعه‌ی کربلا در سال ۶۱ هجری قمری، ماه محرم و صفر ضامن بقای اسلام بوده است و اصل قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام سرشار از مضامین آموزنده و درس زندگی برای کل بشریت است و وظیفه‌ی ما در این میان، انتقال درس ایثار، شهامت و پاسداری از دین و آرمان‌های بلند اسلام به نسل کودک و نوجوان می باشد.

وی در ادامه جلسه با پرداختن به دستور اول جلسه، از مدیرعامل کانون کشور جهت اجرای طرح تمیم «تأمین محتوای یکپارچه مراکز کانون» تشکر و قدردانی کرد و گفت: توزیع کتب ارسالی مربوط به اجرای طرح تمیم به مراکز کانون شمال و جنوب استان آغاز شده است.

در ادامه جلسه، زهرا آبسوران معاون فرهنگی کانون استان از پایان تدوین شیوه‌نامه برگزاری دو مهرواره "زمین ترانه زندگی می خواند" و "ادبیات شفاهی سرزمین من" خبر داد و گفت مراحل کارشناسی و مطالعاتی این مهرواره‌ها به پایان رسیده است و آماده‌ی ورود به مرحله‌ی انتشار فراخوان قرار دارد.

در بخش دیگری از جلسه لیلا فلاح کارشناس ادبی کانون استان به ارائه گزارش از عملکرد انجمن ادبی از آغاز سال جاری پرداخت.

در ادامه نسرین بدخشان کارشناس فرهنگی کانون استان به ارائه جزئیات دومین فراخوان مهرواره  "ادبیات شفاهی سرزمین من" پرداخت و از اضافه شدن دو بخش «تاپ‌باجالار» و «ناغیلّار» به محورهای فراخوان این مهرواره خبر داد.

ارائه پیشنهادات و نکته نظرات توسط معاونان و کارشناسان، پایان بخش پنجمین جلسه شورای فرهنگی کانون استان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =