گرامی‌داشت «سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی » در  کانون البرز

همکاران کانون در کرج و هشتگرد  با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و  ادبی سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به ایران اسلامی را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون البرز با توجه به این که فعالیت‌های کانون استان در حال حاضر  با توجه به  شیوع ویروس کرونا و عدم حضور اعضا در مراکز به صورت مجازی اجرا می‌شود، مربیان مراکز برای روز ۲۶ مرداد ۱۳۹۹، مصادف با سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در گروه های مجازی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان،  با حضور اعضای کودک ونوجوان فعالیت‌های ویژه‌ای را اجرا کردند.

قصه گویی از کتاب «آزاده»،پخش فیلم«کبوتر کنار آینه»، معرفی شخصیت «علی اکبر ابوترابی» و «اندیشمند وارسته» دوتن ازآزادگان جنگ تحمیلی،  معرفی کتاب های سیدرضا(خاطرات واتفاقات آزاده ای که ازچنگ اسارت فرار کرد ) و  پایی که جا ماند (شامل یک سال خاطره ی یک آزاده )، معرفی وقایع، بیان خاطرات اولین دیدار از زبان همسران اسرا، بحث آزاد و ... از جمله فعالیت های اجرا شده در مرکز مجتمع کانون کرج بود .

اعضا مرکز هشتگرد نیز از طریق معرفی وقایع ۲۶ مرداد، نمایش و نقد فیلم شیار ۱۴۳،معرفی زندگینامه و شخصیت ۲۳ نفر از نوجوانان رزمنده آزاده،-معرفی کتاب و فیلم ۲۳ نفر و  قصه گویی «قصه آزاده»، با این روز بزرگ آشنا شدند.

در مرکز شماره۳ کانون کرج هم از قبل از اعضا خواسته شده بود تا ضمن تبریک این روز به آزادگانی که می‌شناسند،  خاطرات این دسته از اقوام وآشنایان خود را جمع آوری کرده و برای سایر اعضا شرح دهند.

قصه‌گویی و معرفی کتاب از دیگر برنامه‌های این مرکز بود.

گفتنی است سایر مراکز کانون استان نیز فعالیت های مشابهی را به مناسبت گرامی‌داشت  این روز بزرگ تدارک دیده و اجراکردند.

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال حاتضر دارای شش مرکز فرهنگی هنری در گستره استان البرز است که پنج مرکز در کرج و یک مرکز در هشتگرد، فعالیت می‌کنند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =