کارکنان و مربیان کانون هرمزگان راههای کاهش استرس را می آموزند

وبینار آموزشی راهکارهای کاهش استرس ناشی از ویروس کووید ۱۹ با حضور آمنه همت مشاور اداره کل بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان؛ در این کارگاه آموزشی مجازی که با حضور پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری برگزار می شد کلیه کارکنان و مربیان کانون هرمزگان حضور داشتند.

پروین پشتکوهی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در پیشبرد اهداف سازمان اظهار داشت:آرامش روحی همکاران و مربیان اولویت ماست و در این راستا با انعقاد تفاهم نامه با اداره کل بهزیستی کارکنان و مربیان کانون از خدمات مشاوره و امور روانشناختی بهره مند می شوند.

وی افزود: با توجه به این که این روزها شیوع بیماری کرونا اثرات مخربی بر روحیه ی افراد جامعه گذاشته است؛ این طرح در راستای کاهش آسیب های روانی در میان کارکنان و مربیان کانون به عنوان پرچم داران حوزه تربیت و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان استان، منعقد شده است.

وی گفت: این برنامه به صورت هفتگی برگزار می شود و همکاران دفتر استان و مراکز شهرستان ها می توانند از خدمات مشاوره و امور روانشناختی به شیوه مجازی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی بهره مند شوند.  

در ادامه این وبینار آموزشی آمنه همت روانشناس اداره کل بهزیستی استان در رابطه با جایگاه مشاور و اهمیت آن در رابطه با سلامت روحی افراد جامعه، معرفی خدمات مشاوره ای دولتی و غیر دولتی و همچنین راهکارهای کاهش استرس ناشی از ویروس کووید ۱۹ مطالبی  را عنوان کرد.

آمنه همت با اشاره به استمرار اعمال محدودیت ها  در استان، راهکارهایی همچون پیاده روی در اماکن کم تردد با رعایت پروتکل های بهداشتی، پرهیز از حضور در فضا و گروههایی که به طور مداوم خبرهایی ناامید کننده پخش می کنند و دریافت اخبار از منابع آگاه و مطلع ارائه کرد.

وی در همین رابطه افزود: باید زندگی در جامعه جریان داشته باشد و ما می توانیم با تطبیق خود با شرایط موجود و رعایت پروتکل های بهداشتی این دوران را با آرامش سپری کنیم.
یادآوری می شود قرار است دوشنبه های هر هفته همکاران دفتر استان و مراکز شهرستان هااز خدمات مشاوره و امور روانشناختی به شیوه مجازی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی بهره مند شوند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =