انجمن های پرشور این خاک شور

کانون استان بوشهر به دو نشست مجازی انجمن قصه ‌گویی، دو نشست انجمن ادبی شعر و داستان و یک نشست انجمن هنرهای نمایشی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، در راستای اهداف راهبردهای مدیر عامل محترم نهمین نشست تخصصی مجازی انجمن قصه گویی شاخه استان بوشهر که روز سه شنبه های قصه و در تاریخ ۱۴مرداد با موضوع "لحن در قصه های شاهنامه" با حضور سرکار خانم شعله ایل بیگی از استان چهارمحال و بختیاری کارشناسی ارشد ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد.

شعله ایل بیگی ابتدا نمونه هایی از اجرای خود را به نمایش گذاشته و یادآور شد: اسطوره ها و داستان‌های حماسی شاهنامه جهت نقل مرجع های بسیار مناسبی هستند و هم چنین در پایان به بیان چگونگی لحن در اجرای قصه های شاهنامه پرداخته و به پرسش های اعضا نوجوان و مربیان پاسخ دادند.

همچنین در دهمین نشست تخصصی ۲۱ مرداد نیز "آسیه رحمتی" برگزیده چندین دوره ی جشنواره قصه گویی ملی و بین المللی به موضوع "قصص قرآنی و مذهبی در قصه گویی" پرداخته و به انواع آن‌ها اشاره داشت. در پایان برای درک بهتر اعضاء با ارسال اجراهای خود در جشنواره های بین المللی چگونگی اجرا را یادآور شد.

سومین انجمن مجازی ادبی شعر و داستان کانون استان بوشهر نیز به ترتیب در تاریخ‌های سه شنبه ۲۱ و یکشنبه ۲۶ مردادماه برگزار گردید.

در سومین انجمن مجازی شعر " قطره قطره تا دریا " مهمان برنامه کبرا بابایی کارشناس فرهنگی استان تهران و شاعر خوب و موفق کشور بود که  در این محفل مجازی ۵ شعر از اعضاء نوجوان استان توسط سایر اعضاء ، مربیان و مهمان برنامه نقد و بررسی شد و سرانجام خوانش نهایی  توسط مهمان برنامه صورت می‌گرفت . این انجمن پس از ۹۰ دقیقه تبادل نظر با شعرخوانی ایشان پایان یافت.

مهمان سومین انجمن مجازی داستان هم  طیبه شجاعی کارشناس ادبی استان کرمان و نویسنده‌ی خوب و موفق کشور بودند که با حضور خود ضمن انجام خوانش‌های فنی راهنمای اعضاء در داستان‌نویسی شدند. داستان‌های اعضاء توسط دیگر نوجوانان عضو در انجمن، مربیان و مهمان برنامه خوانش گردید و هر نظر و نکته‌ای راهنمای خوب اعضاء برای آفرینش‌های دیگر گردید.

این انجمن نیز پس از ۹۰ دقیقه ارائه اثر و تبادل نظر به کار خود پایان بخشید.

و اما چهارمین جلسه انجمن هنرهای نمایشی با موضوع "عروسک چیست" با حضور محسن اکرمی عروسک ساز و نمایشگر عروسکی و با حضور فعال اعضاء انجمن نمایش روز دوشنبه ۲۷ مردادماه برگزار شد . در این نشست و کارگاه مجازی اعضا با تاریخچه عروسک های نمایشی، انواع آن و کاربرد و استفاده از عروسک اطلاعاتی را کسب کردند .  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =