اعطای لوح به مربیان خلاق و اعضای کتابخوان کانون استان سمنان

لوح سپاس و گواهی شرکت اعضای کتابخوان و مربیان مجری شیوه‌های نوین ترویج کتابخوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با امضای معاون فرهنگی و مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور، رسید.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی و افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با ارسال ۱۴ ‌برگ لوح تقدیر و گواهی شرکت، از شش عضو «فعال کتابخوان» و هشت مربی مجری «طرح‌ها و شیوه‌های نوین و خلاق ترویج کتابخوانی» کانون سمنان، تقدیر کردند.

در لوح معاون فرهنگی کانون کشور آمده است: «کتاب، مهربان‌ترین و خردمندترین دوست زندگی است که آرزوهایمان را بر بال دانایی می‌نشاند و آینده‌ای سبز و پربار را برایمان به ارمغان می‌آورد. بسیار خوشحالیم که کتاب  را برای دوستی برگزیده‌ای و افتخار می‌کنیم که از تو به‌عنوان یک عضو فعال کتابخوان در کانون تقدیر کنیم».

بر اساس این گزارش، بازه‌ی زمانی انتخاب اعضای کتابخوان از مهرماه ۱۳۹۷ تا مهرماه سال ۱۳۹۸ بود و مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری به‌صورت غیر مستقیم با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در راستای شعار «آینده ساختنی است» با محوریت ارتقای سواد خواندن، اعضای کودک و نوجوان را به مطالعه‌ی کتاب‌ تشویق و با توجه ویژه به اجرای دقیق و متنوع فعالیت‌های کتاب‌محور در فرآیندی یک‌ساله برای اعضای مراکز فرهنگی‌هنری، طرح‌ها و شیوه‌های نوین و خلاق ترویج کتابخوانی را پیش‌بینی و ارائه کردند.

پس از معرفی اعضا و ارزیابی نهایی، زیبا دهمرده عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان، نازنین‌زهرا مداح عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان، رومینا گلوی عضو فراگیر مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان، میترا ناصحی عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان، یوسف رضایی و امیرمحمد صوفی اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهمیرزاد به‌عنوان اعضای کتاب‌خوان برتر این استان، معرفی و شایسته‌ی دریافت «لوح تقدیر» شناخته شدند.

از ۱۵ طرح مربیان کانون استان سمنان نیز طرح‌ ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون ‌میامی با عنوان «صورتک‌ها و ماکت‌ها» شایسته‌ی لوح تقدیر و گواهی شرکت و طرح‌های فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان با عنوان «با زبان اندیشه»، مریم صرفی، محبوبه صرفی و فاطمه‌جمالی‌باشی مسئول و مربیان فرهنگی مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان با عنوان «از گلستان من ببر ورقی»، معصومه اسلام‌دوست مربی مرکز فرهنگی‌هنری کانون ‌آرادان با عنوان «بینگوی کتاب» و الهه حسنی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون ایوان‌کی با عنوان «دبرنای کتاب» به‌عنوان آثار برتر، انتخاب و به مرکز آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کشور معرفی و شایسته‌ی دریافت «گواهی شرکت» شدند.

گفتنی است؛ خلاقیت و نوآوری شیوه‌ی مورد نظر و تناسب آن با گروه سنی مخاطب، تأثیر طرح در ارتقای سطح مطالعه و آمار امانت کتاب، میزان تنوع در منابع مطالعاتی طرح، در دسترس بودن امکانات و ابزار، میزان مشارکت و تعامل مخاطب در فرآیند اجرا، استفاده‌ی مؤثر از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، میزان تأثیر طرح در افزایش آمار فعالیت‌های کتاب‌محور و... برخی از ملاک‌ها و معیارهای داوری طرح‌ها بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =