شیوه‌های ارایه‌ی هنری و علمی مفاهیم مهدوی به کودکان و نوجوانان

معصومه هادی: رسالت ما پرورش نسلی است که امام زمان خویش را بشناسد و با این منبع نور پیوند داشته باشد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست هم‌اندیشی مدیرکل کانون و مسئولان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد.

در ابتدای این نشست معصومه هادی با اشاره به فعالیت‌های فراوانی که در زمینه‌ی شناخت امام زمان(عج) و شناساندن این حجت حق در سال‌های اخیر انجام گرفته، گفت: با توجه به تفاوت تفکر، خواسته‌ها و نیازهای نسل امروز، استفاده از روش‌های سنتی ممکن است نتایج مورد نظر را در پی نداشته باشد و به همین جهت بروز بودن و طراحی هوشمند و دقیق بسیار ضروری است.

وی در ادامه افزود: بهترین شیوه می‌تواند استفاده از روش‌هایی باشد که با مشارکت خود کودکان و نوجوانان همراه است و مخاطبان با هدایت و مراقبت مربیان به سمت شناخت امام حرکت کنند.

مدیرکل کانون ارایه‌ی هنری، مبتنی بر علم را، باعث ماندگار شدن مفاهیم مهدوی در ذهن کودکان و نوجوانان دانست و عنوان کرد: اساس کار ما این است که عشق و انس به امام زمان(عج) را به زیباترین شکل به جامعه‌ی هدف منتقل کنیم.

هادی هم‌چنین با یادآوری بخشی از فعالیت‌های پربار کانون در این زمینه به حاضران در جلسه گفت: رسالت ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیوند دادن نسل امروز به سرچشمه‌ی نور است تا در سایه‌ی آگاهی آینده را، آن‌گونه که شایسته است، بسازند.

وی در پایان سخنان خود ضمن ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های کانون در فضای مجازی، گفت: با توجه به شرایطی که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به وجود آمده و هم‌چنین تجربه‌های مجموعه‌ی کانون در زمینه‌ی به‌کارگیری فضای مجازی، استفاده از این ظرفیت هم می‌تواند پیش روی ما برای برنامه‌ریزی‌ها قرار بگیرد.

پس از سخنان مدیرکل کانون، اسحاق جهانتیغ، معاون فرهنگ و آموزش بنیاد، ضمن قدردانی از فعالیت‌های کانون در این حوزه و اشاره به برنامه‌های بنیاد در سال جاری، خواهان استفاده از تجربه‌ی کانون برای تولید محصولات کمک آموزشی شد و پیشنهاد کرد با همکاری کانون پرورش فکری فراخوانی در زمینه‌ی فعالیت‌های مهدوی برای مخاطبان کودک و نوجوان تنظیم و به سراسر استان ارسال شود.

گفتنی است در ادامه در خصوص موارد قابل طرح در فراخوان تبادل نظر و مقرر شد نشست دیگری برای تصویب این فعالیت‌ها برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =