آیین تکریم و معارفه مسئول حراست اداره کل کانون پرورش فکری استان خراسان شمالی

در مراسمی که در روز سه شنبه 28 مرداد 1399 و با حضور سرپرست اداره کل کانون، مدیرکل حراست استان، کارشناس‌مسئول هماهنگی امور استان‌های دفتر مرکزی حراست، همکاران ستادی و کلیه همکاران مراکز فرهنگی هنری تشکیل شد، طی حکمی از سوی قاسم تنها، مدیرکل دفتر مرکزی حراست، مسئول حراست اداره کل کانون استان منصوب و معارفه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی،در این آیین، فرهاد آقابیگی، سرپرست اداره کل کانون استان، ضمن اشاره به روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و گرامیداشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس با بیان اینکه حراست یکی از بازوهای توانمند و مشاور امین مجموعه های فرهنگی است گفت: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مربیان در جهت ارائه خدمات با کیفیت به مخاطبین خود نیاز به فضایی توام با آرامش، نشاط و پویایی دارند که این امر جز با خودمراقبتی، حمایت و حفاظت اجتماعی از یکدیگر و همچنین حضور یک نیروی دلسوز و آگاه و امین جهت راهنمایی کارکنان امکان پذیر نیست.
ایشان ضمن اشاره به برخی از وظایف مسئول حراست گفت: حراست باید در مجموعه کانون حضوری موثر داشته باشد و این امکان پذیر نیست مگر با ایجاد محیطی با نشاط که در آن همه کارکنان در جهت حفظ و حمایت از فضای سالم کاری در کنار حراست قرار گیرند.
در ادامه ایشان ضمن تشکر از آقای علی ایزدی مسئول پیشین حراست کانون استان بابت زحمات چهارساله ایشان در کانون عنوان داشت مسئول حراست در یک مجموعه فرهنگی مانند کانون باید زبانزد همه کارکنان در حوزه های مختلف اخلاقی، اعتقادی، کاری و تخصصی باشد که خوشبختانه آقای تقی زاده نیز با چنین خصوصیاتی شناخته شده است و بابت این انتصاب از جناب آقای تنها مدیرکل محترم دفتر مرکزی حراست کانون  و همچنین مدیرکل محترم حراست استان کمال تشکر را دارم.
در ادامه، مدیرکل حراست استان، با بیان فرمایشی از نبی مکرم اسلام (ص) ویژگی های افرادی که صلاحیت خدمت بر امت اسلامی دارند را بر شمردند.  اظهار داشتند: قدرت پرهیزکاری و تقوا، توانایی نیکو در مدیریت و دلسوز بودن هم چون پدر از ویژگی های بارز فردی است که خدمتگزار واحد حراست است. تاکید به اهمیت مسائل تربیتی در نوجوانان و هدایت آن ها در مسیر درست از بخش های دیگر صحبت های ایشان بود. مدیرکل حراست استان خراسان شمالی، در ادامه افزود: کار در محیط اداری مثل زندگی در خانواده است. حراست، جنبه های مختلف اداری را باید مراقبت نماید. ارتقای سلامت، حفظ حرمت ها، حفظ دارایی ها اعم از منابع انسانی و منابع فیزیکی از وظایف نیروی حراست است. ایشان باید دارای اخلاق نیکو و سعه صدر باشند، در کارها شتابزده عمل نکنند و به دنبال ایجاد نشاط و آرامش در محیط بوده و امین و چشم بیدار مجموعه باشند. ایشان در ادامه با ذکر بیاناتی از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) افزود: سختی کار فرهنگی بر کسی پوشیده نیست و وظیفه شماست تا برای حفظ خون شهدای گرانقدر، نگذارید کودکان و نوجوانان فریفته نقشه های دشمنان گردند.
مجید آرایی، کارشناس مسئول هماهنگی امور استان های دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کشور نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران کانون در استان خراسان شمالی و با بیان اینکه این استان دارای مردمانی غیور و مرزبان است، تصریح کرد: خراسان شمالی 2772 شهید گرانقدر، بیش از 6000 جانباز و همچنین آزادگان، رزمندگان و ایثارگران فراوانی را به انقلاب اسلامی تقدیم نموده است. وی  ضمن اشاره به این که خراسان شمالی، الگوی عالی تفاهم اقوام است، گفت: حضور و همزیستی اقوام مختلف در کنار هم و به خصوص وحدت و همبستگی شیعیان و اهل سنت در کنار یکدیگر، خراسان شمالی را به الگوی تفاهم اقوام در کشور تبدیل کرده است. آرایی دبیر شورای سیاستگذاری و هماهنگی دفتر مرکزی حراست کانون با بیان اینکه همه پیروزی ها در سایه وحدت بدست می آید، افزود؛ در سایه وحدت است که انقلاب اسلامی ایران در طول 42 سال حیات طیبه خود با رهبری های امام راحل عظیم الشان و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توانسته است توطئه های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار را یکی پس از دیگری خنثی نماید. آرایی، کارشناس مسئول هماهنگی امور استان ها با اشاره به سالروز کودتای ننگین آمریکا در 28 مرداد ماه 1332، این کودتا را آغاز دشمنی های آمریکا علیه ملت بزرگ ایران دانست و ادامه داد:  این دشمنی ها با پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن به اوج خود رسید و این کشور از هیچ کوششی جهت ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکرده است. کارشناس مسئول هماهنگی امور استان های دفتر مرکزی حراست افزود؛ حمله نظامی به طبس، کودتای نوژه، تحریک عراق و تحمیل جنگ به ایران، فشارهای اقتصادی و اقدامات تحریمی، جنگ روانی، مقابله با دستیابی جمهوری اسلامی به فناوری صلح آمیز هسته ای، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، بخشی از اقدامات خصمانه این کشور علیه کشور عزیزمان در طول چهار دهه گذشته بوده است که الحمدالله با رهبری های هوشمندانه و امام گونه رهبر معظم انقلاب اسلامی و با وحدت و همبستگی آحاد مردم در اقصی نقاط کشور به شکست انجامیده است و تا زمانی که چشمه جوشان ولایت در کشور ما جاری و ساری است دشمنان ما ره به جایی نخواهند برد. 
مجید آرایی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به این که آیات و روایات زیادی در خصوص موضوع امنیت بیان شده است اظهار کرد: کشور ما در منطقه ای بی ثبات و ناامن واقع شده است ولی به یمن وجود نهادهای امنیتی مقتدر بحمدالله شاهد آرامش بسیار خوبی در کشور عزیزمان هستیم و امنیت نگین گرانبها و زیبای کشور ماست.
ایشان بیان داشت: خدمت در نظامی که اقتدار و عزت آن با خون های پاک شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس رقم خورده است، حلاوت و شیرینی خاصی دارد و لذا باید از این فرصت به نحو احسن برای خدمت به مردم عزیز و نظام مقدس استفاده نماییم. ایشان با تسلیت پیشاپیش ایام عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: نهضت عظیم حسینی برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر بود و رسالت و وظیفه حراست ها هم چیزی جز این نیست. مجید آرایی با بیان اینکه حراست، تصمیم ساز و چشم تیزبین کانون است و رعایت انصاف و همچنین جذب حداکثری و دفع حداقلی باید مورد نظر مسئول حراست کانون باشد افزود؛ مسئول حراست به تنهایی نمی تواند در انجام رسالت خطیر خود موفق باشد بلکه باید همه همکاران کانونی در این مسئولیت مهم، او را یاری نمایند.
در ادامه ضمن تکریم آقای علی ایزدی، طی حکمی از سوی مدیرکل دفتر مرکزی حراست، آقای محمد تقی زاده، به عنوان مسئول حراست کانون استان منصوب گردید و با اهدای لوح هایی از آقای علی ایزدی مسئول سابق حراست کانون استان تقدیر گردید. 
آقای محمد تقی زاده، دارای مدرک کارشناسی مدیریت و دانشجوی مقطع ارشد است. ایشان از مربیان موفق سیار شهری استان خراسان شمالی بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =