آشنایی اعضای انجمن سرود کانون البرز با محدوده و گستره صداهای انسانی

سهیل مطیعا،دبیر انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست مجازی محدوده و گستره‌ی صداهای انسانی را برای اعضای انجمن سرود کانون البرز، تشریح کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در ابتدای اولین نشست مجازی انجمن سرود کانون استان البرز نماهنگی از معرفی استاد مطیعا و معرفی کارگاه پخش شد، سپس 《سهیل مطیعا》 مدرس موسیقی، آهنگساز، نوازنده و دبیر انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سخنانی ضمن تشکر از برگزاری نشست انجمن، در خصوص تعریف گروه سرود و کُر برای بچه‌ها صحبت و در مورد چگونگی تشکیل این گروه مطالبی را عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به تقسیم‌بندی بخش‌های مختلف صداهای خانم‌ها و آقایان هر کدام از این صداها را به سه بخش تقسیم کرده و در خصوص دو بخش مهم‌تر انواع صدا، توضیح داد. 
این مدرس که فارغ التحصیل رشته موسیقی نیز هست، در یک تقسیم‌بندی صداهای《 سوپرانو، آلتو، تنور و باس》و وسعت و حجم و قدرت صداها را به شرکت کنندگان معرفی کرده و درخصوص چیدمان گروه جزئیاتی را برای آنان مطرح کرد.
مطیعا که سال‌ها رهبری کنسرت‌های مختلفی را برعهده داشته است، بهترین نوع گروه را ترکیبی از هر ۴ صدا دانست و گفت وظیفه رهبر ارکست یا مربی موسیقی آن است که با فاصله مناسب ایستاده و صدای متعادل را تشخیص دهد و ادامه داد اگر چه شاید استفاده از هرچهار صدا با توجه به شرابط و امکانات مقدور نباشد اما باید تا حد امکان این تعادل رعایت شود.
دبیر انجمن سرود کانون همچنین با پخش موسیقی‌های مختلف از نوجوانان و سایر اعضای شرکت کننده در گروه انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز خواست که نوع صدا را از انواع صداهای گفته‌شده تشخیص دهند و پاسخ‌گوی سوالات اعضای انجمن بود.
مطیعا در پایان جلسات انجمن سرود را همانند حلقه‌های زنجیر به هم پیوسته دانست و گفت انتظار دارم که اعضای شرکت کننده از تمام بخش‌ها و آموزش‌ها بهره ببرند چرا که چنانچه اگر یک حلقه از حلقه‌های زنجیر مفقود شود آموزش، آموزش موثری نخواهد بود .
گفتنی‌ است در این نشست مجازی که روز چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ از ساعت ۱۸ الی ۱۹ برگزار شد، مدیرکل، معاون، کارشناسان و جمعی از نوجوانان علاقه‌مند سرود کانون البرز و همچنین آذر مشهدی کارشناس آفرینش‌های هنری کانون و نادیا باقری، نماینده انجمن سرود کانون استان و برگزار کننده این نشست حضور داشتند.
گفتنی است همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور و استان البرز تمامی انجمن های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در زمینه های مختلف فعالیت های خود را به بستر مجازی منتقل کرده و از این طریق به نوجوانان علاقه‌مند خدمت‌رسانی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =