انسیه موسویان شاعر مطرح کشور مهمان مجازی بچه های ایلامی شد

تازه ترین نشست مجازی انجمن شعر کانون ایلام با حضور انسیه موسویان شاعر و منتقد مطرح کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،نشست مجازی انجمن ادبی آفرینش با حضور انسیه موسویان  شاعر و منتقد ادبی و مدیر آفرینش های ادبی ، هنری کانون ، به مدت دو ساعت برگزار شد.در این نشست نوجوانان عضو انجمن شاعران کانون ایلام شعرهایشان راخواندند و مهمان انجمن آفرینش کانون ایلام با حوصله و مفصل در مورد آثار بچه ها به صحبت پرداخت.
اعضا ومربیان حضورفعال داشتند 
 موسویان بسیاردقیق و کامل درخصوص ایجاز درشعر سپید و تفاوت آن با ابهام، و تصویرهای خیال انگیز درشعر لزوم ویرایش و بازنگری شعرپس از سرودن، رعایت چهارچوب وعناصر ‌قواعد ‌کلی قالب غزل، ارتباط معنایی درشعر، موسیقی درونی در شعر سپید و همچنین  پرهیز از دوگانگی زبان کهن و امروزی صحبت کرد. او مطالعه ی جدی و هدفمند آثار شاعران کهن و معاصر را در کنار تمرین و ممارست، یک راهکار مهم برای بدست آوردن ذهن و زبان مناسب درشعر دانست و نوجوانان را به مطالعه ی دقیق آثار بزرگان ادب فارسی توصیه کرد.
بیست‌ودو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان به کودکان و نوجوانان ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهند که باشیوع کرونا و خانه‌نشینی کودکان ونوجوانان این فعالیت‌ها تا زمان رفتن کرونا و بازگشت به حالت عادی به صورت مجازی انجام می‌گیرند.

آشنایی بیشتر باانسیه موسویان 
متولد اول مرداد 1355 در مشهد
کارشناس زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه فردوسی مشهد
کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه علامه طباطبائی مدیر آفرینش های ادبی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور
از کتاب های منتشر شده ی موسویان می توان به این عناوین اشاره کرد:
شب ستاره و گیسو، گوش ماهی لب ریز، بی تویی، با چتری از شکوفه، بیایید شعر بگوییم (آموزش کارگاهی شعر)، چهارشنبه های بستنی 
از موسویان ده ها مقاله ی انتقادی در حوزه ی شعر کودک و نوجوان و بزرگسال، در نشریات و مجلات مختلفی مثل کتاب ماه، پژوهشنامه، و ... منتشر شده است.
کتاب های او در جشنواره های مختلفی مانند کتاب برتر، جشنواره کتاب رشد، فهرست لاک پشت پرنده، شورای کتاب کودک، جشنواره کتاب کانون، کتاب سال جمهوری اسلامی و ... موفق به کسب جایزه شده اند. موسویان علاوه بر این در جشنواره هایی چون شعر زنان، شعر نیمایی ققنوس، نقد کتاب، شعر دانشجویان و طلاب سراسر کشور، آینده روشن، برگزیده شده و هم چنین داوری جشنواره هایی چون شعر فجر، کتاب برتر، دفاع مقدس و ... را در کارنامه ی خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =