مربیان کانون لرستان با شیوه ها و روش های شمایل گردانی و پیکر گردانی آشناشدند

شیوه ها و روش های شمایل گردانی و پیکر گردانی برای مربیان، متناسب با مخاطب امروزدرانجمن قصه گویی کانون پرورش فکری استان لرستان مورد نقد و بررسی قرارگرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، باحضور بهزاد پاکدل «قصه گو، شاهنامه خوان، کارگردان، بازیگر، نویسنده و پژوهشگرلرستانی، نشست تخصصی انجمن قصه گویی استان برگزارشد.
دراین نشست تخصصی، شیوه ها و روش های شمایل گردانی و پیکرگردانی برای مربیان، متناسب با مخاطب امروز ازسوی مدرس این کارگاه و شرکت کنندگان مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.
درابتدای این کارگاه بهزادپاکدل بر لزوم فراگیری فنون نقالی ( پرده خوانی، شمایل گردانی، نقالی و...) و تقویت گفتار و حرکت برای قصه گو، نقال و پرده خوان، تاکیدکرد.
پاکدل درخصوص به روز کردن هنر نقالی، شمایل گردانی و پیکرگردانی صحبت کرد وافزود: یک نقال باید به هنرهای مختلف مشرف باشد، اهداف را دسته بندی کند و بعداز تعیین هدف، شخصیت خاص آن را بیابد، درمرحله بعدنوشتن و درنهایت روایت کردن موضوع انتخاب شده.
در بخشی دیگر مدرس کارگاه پیرامون مکتب های هنر نقالی سخن گفت و سه مکتب نقالی (خراسانی، اصفهان، تهران ) را تشریح کرد وعنوان داشت: سرآمد بزرگان این سه مکتب در قرن گذشته مرحوم سید مصطفی سعیدی در مکتب خراسانی، مرحوم مرشد زریری اصفهانی در مکتب اصفهان و مرحوم مرشد ولی اله ترابی در مکتب تهران بودند
وی باموضوع سخنوری نیز مطالبی را ارائه داد و گفت: محتوای سخن، رکن اصلی سخنوری است و دربحث نقالی بسیار مهم وتاثیرگذاراست و یک نقال و پرده خوان باید گفتار و استفاده از واژه های مناسب را مدنظرقرار دهد.
مدرس کارگاه در راستای چگونگی استفاده مربیان از این هنر دیرین، توجه وجدیت درامر به روزکردن آن، آموزش های صحیح وبه دوراز بدعت های آسیب زا به پیکره ی شمایل گردانی وپرده خوانی، نکات کلیدی را ارائه داد.
در پایان کارگاه شرکت کنندگان سوالات خود را در زمینه های، شیوه ها و روش های شمایل گردانی و پیکر گردانی متناسب با مخاطب امروز بیان کردند و بهزاد پاکدل به آنها پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =