کانون پرورش فکری، مجموعه‌ای دلی است/ بهترین کار را شما دارید

نماینده منتخب مردم شاهرود و میامی و رئیس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، فعالیت این‌مجموعه‌ی فرهنگی و هنری را شایسته تقدیر دانست.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان به‌همراه معاون فرهنگی، مشاوران، مدیر کانون‌زبان و جمعی از مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی شرق استان، پیش از ظهر ‌روز شنبه یکم شهریورماه ۱۳۹۹ با علی‌اصغر خانی نماینده منتخب مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی و رئیس کمیسیون تحقیق مجلس یازدهم شورای اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با بیان این‌که کانون پرورش فکری، مجموعه‌ای دلی است، تأکید کرد: کار مربیان کانون پرورش فکری بر مبنای دل است و روح لطیف می‌خواهد و افرادی عاشق می‌طلبد تا با دلش، عاشق کار با کودکان و نوجوانان باشد.

مخاطبان کانون پرورش فکری، بکر و خلاق هستند

نماینده منتخب مردم شاهرود و میامی با اشاره به توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون، افزود: کانون پرورش فکری با مخاطبان بکر و خلاق روبه‌رو است و می‌تواند با اجرای فعالیت‌های متنوع به قلب‌های پاک، صاف و زلال کودکان و نوجوانان، دنیایی تازه و زیبا ببخشد.  

رئیس کمیسیون تحقیق مجلس یازدهم در ادامه به مربیان شاغل در کانون پرورش فکری، صمیمانه تبریک گفت و تأکید کرد: شما با ورود به این عرصه‌ی فرهنگی، بهترین کار را انتخاب کرده‌اید.

نماینده مردم شاهرود و میامی در بخشی از سخنانش اظهار کرد: مشکل اصلی، اعتبار و بودجه نیست؛ بلکه بی‌توجهی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و کانون پرورش فکری در زمره نهادهایی است که به آن توجه نمی‌شود؛ اما نتیجه و خروجی فعالیت‌های آن همواره مهم و اثرگذار بوده است.

خانی هم‌چنین ابراز کرد: بی‌شک مسئولان نمی‌توانند تلاش شما را جبران کنند؛ اما در نظر داشته باشید که خداوند ناظر بر فعالیت و عملکرد شماست و از پاداش معنوی برخوردار خواهید شد.

عضو خانه ملت با اشاره به اهمیت کار فرهنگی به‌ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان با اشاره به لزوم توجه بیش‌تر مسئولان در امر تربیت، کانون پرورش فکری را به‌عنوان نهاد بنیادین در پیش‌بُرد اهداف تعلیم و تربیت، مؤفق، ارزیابی و خاطرنشان کرد: فعالیت مربیان کانون پرورش فکری با این بضاعت و امکانات و با وجود کمی نیروی انسانی و تجهیزات، شایسته تقدیر است.

خانی در پایان سخنانش برای حمایت همه‌جانبه از فعالیت‌های بخش فرهنگی به‌ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان، اعلام آمادگی کرد و قول مساعدت داد.

توسعه عدالت فرهنگی در مناطق محروم و روستایی

مدیرکل کانون استان سمنان در دیدار با نماینده منتخب مردم شاهرود و میامی با تأکید بر ماندگاری اثر فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی بر قشر کودکان و نوجوانان به ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد کمّی و کیفی این‌مجموعه پرداخت.

خدابخشی در ادامه با اشاره به سیاست ستاد مرکزی کانون پرورش فکری مبنی بر ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی‌هنری سیار کانون‌ در مناطق کم‌برخوردار و محروم با هدف توسعه عدالت فرهنگی در این مناطق درخصوص سفر جهادی کارشناسان و مربیان کانون استان در قالب طرح پیک امید، این ابتکارات و تلاش‌ها را خالصانه و مؤثر، عنوان و اظهار کرد: کتابخانه‌های سیار روستایی یکی از ظرفیت‌های مهم کانون در ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان روستایی است و تلاش می‌شود تا با توسعه این موضوع بتوانیم خدمات کانون را به روستاهای محروم و حتی نقاط آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار شهری ارائه دهیم.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان سخنانش، خواستار توجه و حمایت بیش‌تر مسئولان از این نهاد فرهنگی و تأمین اعتبار برای تکمیل، تجهیز و توسعه مراکز فرهنگی‌هنری شد.

کارگاه «حال خوش زندگی» نوعی آموزش پدافند غیر عامل است

معاون فرهنگی کانون استان سمنان نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از نگاه ویژه به اهداف و فعالیت‌های شاخص کانون پرورش فکری به ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد کارکنان و مربیان این‌مجموعه فرهنگی، هنری و ادبی در حوزه‌ی کودک و نوجوان پرداخت.

فروهر معدنی با اشاره به شعار سال کانون پرورش فکری مبنی بر «تمرین زندگی» و اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور ویژه مخاطبان کودک و نوجوان در راستای طرح ملی «پیک امید مجازی»، «حال خوش زندگی» و «سواد اقتصادی» از سوی مربیان مراکز فرهنگی هنری در بیش از ۲۵۰ گروه مجازی، درخصوص اهمیت و چرایی کار با مخاطب کودک و نوجوان و نیازسنجی اعضای نوجوان و...، مطالبی بیان داشت.

وی هم‌چنین با تأکید بر این‌که نوجوانان امروز با کسب مهارت می‌توانند در زندگی اجتماعی، مؤفق ظاهر شوند، استقبال نوجوانان و والدین آن‌ها را از برگزاری کارگاه‌های مهارت‌ مثبت‌اندیشی کانون پرورش فکری، بسیار خوب، ارزیابی و خاطرنشان کرد: کانون تلاش می‌کند با مجهزکردن نوجوانان به این مهارت‌ها که نوعی پدافند غیر عامل است به آن‌ها کمک کند تا با افزایش تاب‌آوری، مسائل و دغدغه‌های اجتماعیِ پیشِ رو را مدیریت کنند.

معاون فرهنگی کانون استان سمنان در ادامه سخنانش با توجه به جمعیت بالای دانش‌آموزی در شاهرود و به‌منظور بهره‌مندی کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار از خدمات فرهنگی کانون پرورش فکری، خواستار راه‌اندازی کتابخانه سیار شهری در این شهرستان و یک کتابخانه سیار روستایی در بسطام شد و از نماینده مردم شاهرود و میامی دعوت کرد تا در جشنواره‌ها و ویژه‌برنامه‌های کانون حضور یابد.

معدنی در پایان تصریح کرد: حوزه‌ی شهرستان شاهرود و میامی دارای هشت مرکز فرهنگی‌هنری، پنج مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، دو کتابخانه سیار روستایی و یک کتابخانه پستی با بیش از یک‌صد هزار جلد کتاب است و ۱۳هزار و ۵۰۰ کودک و نوجوان عضو این مراکز فرهنگی‌هنری هستند.

گفتنی است؛ بیش از ۳۰۰ زبان‌آموز نیز به‌ دو صورت حضوری و مجازی(آنلاین) از خدمات مراکز آموزشی کانون‌زبان در شهرستان‌شاهرود بهره می‌برند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =